
Mnogi vozači traže usluge stručnjaka za gume kako bi im pomogli sa gumama, jer je to najbolji način da saznaju da li su gazeći sloj i zidovi u dobrom stanju. Međutim, vozači mogu sami da provere dubinu gazećeg sloja gume pomoću merača dubine gazećeg sloja ili novčića od dvadeset penija. Alternativno, gledanje indikatora habanja gazećeg sloja koji su raspoređeni po obodu gume je dobar način da proverite pohabanost pneumatika. Ako su u ravni sa preostalim gazećim slojem, onda je vreme da zamenite gumu.
Šta je gazeći sloj gume?
Za početak, verovatno treba početi objašnjavanjem toga šta je gazeći sloj guma. Kada vozači shvate šta je gazeći sloj, trebalo bi da budu bolje opremljeni kako bi proverili da li ga njihove gume imaju još prostora.
U suštini, gazeći sloj gume je skup žlebova koji se protežu oko spoljne površine gume. Ono što ovi žlebovi rade je da održavaju dobro prianjanje na putu, na primer, pomažući da se rasprši voda kako bi se sprečio akvaplaning. Štaviše, zaustavljanje na vreme postalo bi mnogo, mnogo teže. Takođe bi bilo mnogo teže pokrenuti automobil bez okretanja točkova ako nema gazećeg sloja gume koji bi pomogao da se postigne trakcija.
Postoje li različiti gazeći slojevi guma?
Gume MICHELIN su dizajnirane sa različitim šarama gazećeg sloja guma.
Neke su dizajnirane da maksimiziraju prianjanje u krivinama. Druge gume su posebno dizajnirane da pomognu u maksimiziranju vučne sile u mokrim ili snežnim uslovima pomeranjem vode sa puta.
Gazeći sloj guma je specifičan za svako iskustvo vožnje (upotreba na putu, zimska upotreba, upotreba van puta, mešovita upotreba...). Svi oni imaju malo različite namene, ali opšta stvar koju treba shvatiti je da je gazeći sloj od suštinskog značaja za bezbednost i performanse

Zašto se gazeći sloj guma pohaba?
Naravno, pošto su pneumatici napravljeni od gumenih smeša, gazeći sloj pneumatika će se vremenom pohabati zbog raznih faktora, uključujući tip vozila (hibridni, električni ili automobili na benzin), ponašanje vozača, klimu, temperaturu, hrapavost podloga puta, mehaničko stanje vozila (podešavanje nagiba, poravnanje točkova, balans točkova, ovešenje, menjač…), održavanje, pritisak u gumama…
Najnoviji MICHELIN pneumatici su dizajnirani da pruže odličnu dugovečnost i visoke nivoe performansi od prvog do poslednjeg kilometra (*) tokom životnog veka pneumatika. To je ono što u Michelinu nazivamo „Performanse napravljene da traju“!
Kada pohabane gume dostignu određenu tačku, više nije legalno voziti se na njima. U Velikoj Britaniji, automobili ne prolaze MOT ako su gume previše pohabane. Dakle, važno je znati kako pravilno proveriti preostali sloj na gumama automobila.
*Sledeće linije guma su dizajnirane da ponude visok nivo dugovečnosti i performansi koje traju: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN Pilot Sport 4 , MICHELIN Alpin 6 i MICHELIN Pilot Alpin 5.
How to check the tyre tread depth?
Proverite habanje gazećeg sloja uz jedan od tri metoda:
Indikatorima pohabanosti gazećeg sloja
Indikatori pohabanosti gazećeg sloja su male, podignute površine na dnu žlebova šare gazećeg sloja. Na MICHELIN gumama, Michelin Man figura pokazuje gde se nalaze ovi indikatori u svakom od glavnih žlebova gazećeg sloja.
Guma se mora promeniti čim se pohaba do ovih oznaka. Preostala dubina gazećeg sloja gume je tada 1,6 mm, što odgovara zakonskom minimumu. Iznad ove granice, ugrožavate svoju bezbednost i kršite zakon.
Ako je dostignut samo jedan indikator pohabanosti pneumatika, vaša guma se abnormalno haba (prenaduvanost, nedovoljno naduvavanje, neusklađenost). Potražite stručni savet.

Meračem dubine gazećeg sloja
Jedan od najboljih uređaja za upotrebu je jednostavan merač vazduha dizajniran za ovaj specifičan posao. Merači dubine gazećeg sloja guma neće koštati mnogo, a mogu precizno i brzo da potvrde nivo gazećeg sloja.

Testom novčića od 20 penija u Velikoj Britaniji
Drugi način da efikasno proverite gazeći sloj guma je da koristite novčić od 20 penija umesto namenski napravljenog merača dubine gazećeg sloja. Moguće je zato što je obod na novčiću od 20 penija baš prave veličine za merenje dubine od 1,6 mm. U osnovi, sve što vozači treba da urade je da ubace novčić u žlebove oko delimično pohabanih guma i provere da li im obod novčića nestaje iz vidokruga. Ako je odgovor da, onda je preostala dovoljna dubina gazećeg sloja. Ako se naplatak iznad gume, s druge strane, onda delimično pohabana guma više nije dobra i treba je odmah zameniti.
Dubina glavnih žlebova pneumatika mora biti najmanje 1,6 mm na 3/4 gazećeg sloja gume.
Provera pohabanosti mora se uvek vršiti na nekoliko tačaka po obimu i širini pneumatika. To takođe uključuje to da ih redovno proverava stručnjak za gume, kako iznutra tako i spolja.
Ako je dostignuta zakonska granica habanja, guma se mora ukloniti i zameniti.
Ako postoji abnormalno habanje ili razlika u habanju između dve gume na istoj osovini, potrebno je konsultovati stručnjaka za gume.

Brzo pronađite prodavnicu pneumatika blizu vas
Traži prema
Adresa, grad ili poštanski broj
Automobil
-
Automobil
-
Motor
Pronađi me
5 najvećih gradova u Srbiji
Svaka vidljiva perforacija, posekotina ili deformacija moraju se temeljno proveriti. Prepustite to stručnjacima! Stručnjak za gume će vam reći da li se vaša guma može popraviti nakon oštećenja.
Kao mera predostrožnosti, čak i ako je opšte stanje gume dobro golim okom i u zakonskim je granicama u pogledu habanja, Michelin preporučuje zamenu guma kada navrše 10 godina od datuma proizvodnje. Ova starosna granica od deset godina se računa od datuma na oznaci DOT.