Kao deo revizije Opšte regulative o bezbednosti, Evropska unija je upravo pokrenula evoluciju propisa o gumama. Opšti cilj je da se izmere njihove performanse kada se pohabaju. 

ZAŠTO JE OVA EVOLUCIJA VAŽNA?  

Danas, evropska regulativa koja se primenjuje na gume znači da se performanse kočenja na mokroj površini mere samo na novim gumama. Međutim, tokom radnog veka gume, ovaj nivo performansi, koji je kritičan za bezbednost, smanjuje se. Mnogi proizvođači dizajniraju gume koje su sigurne do indikatora pohabanosti (1,6 mm). Ali ne postoji ništa što sprečava prodaju guma čiji put kočenja može dramatično da se pogorša tokom perioda korišćenja. Kao mera predostrožnosti, ovaj nedostatak regulative u vezi s performansama pohabanih guma može ohrabriti profesionalce i korisnike da uklone gume pre nego što dostignu legalnu granicu pohabanosti.

ŠTA OVA EVOLUCIJA IMA NA UMU? 

llp rs red banner

llp rs red banner

Svake godine u Evropi, uklanjanje guma pre nego što dostignu 1,6 mm * može predstavljati do 128 miliona dodatnih GUMA ***, koje generišu 6,6 MILIONA TONA CO2 *** i 6,9 MILIJARDI EVRA ** izdataka za vozače. Osim poboljšanja sigurnosti na putu, ova uredba će izbeći nepotrebne troškove. Takođe će doprineti zaštiti okoline izbegavanjem rasipanja materijala i emisije CO2.

* Zavisi od normalnog habanja vaših guma i pridržavanja preporuka proizvođača guma i automobila. Ako ste u nedoumici, konsultujte stručnjake. 
** Podaci iz izveštaja firme Ernst & Young pod naslovom «Planirano zastarevanje nije neizbežno» - maj 2017. 
*** Prema internim proračunima u Ladoux-u (Tehnološki centar, Klermon-Feranu - Francuska): tehničko saopštenje od 27. septembra 2016. o «Sirovim materijalima, potrošnji goriva i emisijama CO2 povezanim s prevremenom zamenom guma za putnička vozila». 

michelin generic EN

michelin buget EN

michelin security EN

michelin environment EN

 

Potrebna vam je dodatna pomoć?