(1) Na osnovu uštede od 150 litara goriva na pređenih 40.000 km po 1,15 € po litru (ponderisani prosek). Efekat se može promeniti u zavisnosti od vozila i uslova vožnje. Performanse izmerene u skladu sa metodom ispitivanja utvrđenom u uredbi UN ECE R117.
(2) Performanse kočenja sa 80 km/h do 20 km/h, mereno u skladu sa metodom ispitivanja utvrđenom u uredbi UN ECE R117.
(3) Buka se meri na vozilu koje se kreće brzinom od 80 km/h sa isključenim motorom, mereno u skladu sa metodom ispitivanja utvrđenom uredbom UN ECE R117.
(4) Ispitivanje efikasnosti kočenja pod zimskim uslovima prema ETRTO metodi (Evropska tehnička organizacija za gume i felne).
(5) Prosečna razlika kočionog puta zimskog pneumatika u poređenju sa letnjim pneumatikom. Kočioni put na snegom pokrivenoj površini sa usporavanjem sa 50 na 0 km/h. TÜV SÜD 2013 testovi, na gumi 205/55 R16, sprovedeni na temperaturi od -5 ° C.
(6) Performanse kočenja na ledu od 20 km/h do 5 km/h, mereno u skladu sa metodom ispitivanja utvrđenom u ISO normi 19447.
EVROPSKA OZNAKA ZA PNEUMATIK:
ŠTA TO ZNAČI:
Izbor odgovarajućih pneumatika za Vaše vozilo nije lak zadatak. Postoji mnogo parametara koji se moraju uzeti u obzir pre kupovine. U trenutnom ekonomskom i ekološkom kontekstu, još je važnije biti dobro informisan kako biste kupili najbolje pneumatike u pogledu dugovečnosti, sigurnosti i niske potrošnje goriva. Evropske oznake za pneumatike su osmišljene za tu svrhu.
EU oznaka za pneumatike: opis i označavanje
EU oznaka za pneumatike, kratak pregled
Evropska komisija uvela je oznake za pneumatike u Evropi 2012. godine kako bi Vam pomogla da napravite najpametniji izbor.
Predviđeno je da svaki pneumatik za putničko vozilo, pneumatik za SUV i pneumatik za dostavno vozilo ima oznaku, sa jasnim informacijama o performansama pneumatika (stope prianjanja na mokru površinu, stope efikasnosti potrošnje goriva i nivoi buke).
Ove vrednosti prijavljuju sami proizvođači, prema rezultatima testova čiji metodi se definišu na evropskom nivou.
EU oznaka za pneumatike dobija na značaju
Od 1. maja 2021. godine ove EU oznake za pneumatike dobijaju na značaju. Ove izmene mahom su podstraknute ciljevima energetske politike Evropske unije za 2030. godinu, koji predviđaju smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte.
Kako čitati nove EU oznake za pneumatike?
Nova uredba donosi mnoge izmene na oznaci. Koristitite vodič za oznake za pneumatike kako biste ih razumeli:
Standardne informacije o pneumaticima
Ovaj deo Vam daje informacije o trgovačkom nazivu ili zaštitnom znaku dobavljača, identifikatoru tipa pneumatika, oznaci dimenzije pneumatika, klasi pneumatika (tj. C1, C2 ili C3).
Nivoi oznaka
Jedna od glavnih promena jesu stepeni otpora kotrljanja i kočenja na mokrim površinama koji su sada smanjeni na 5 od A (najveća efikasnost) do E (najmanja efikasnost).
Simboli prianjanja na snegu (“Oznaka sa planinom sa 3 vrha i pahuljicom") i/ili “Prianjanja na ledu"mogu se pojaviti uz simbol “Spoljna buka” kada pneumatik zadovoljava kriterijume.
Energetska efikasnost pneumatika
1 OD 5 REZERVOARA ZA GORIVO
se prosečno troši za pneumatike
Sa svakim okretanjem točkova, pneumatik se deformiše kada dolazi u kontakt sa površinom puta. Kako se njegova struktura deformišu, pneumatik se zagreva i gubi se određena količina energije. Smanjenje ovog zagrevanja omogućava smanjenje potrošnje goriva i, samim tim, emisija gasova staklene bašte. Sila povezana sa pneumatikom koja ometa kretanje vozila unapred naziva se "otpor kotrljanja"
172 € (1)
je smanjenje troškova goriva prosečno za vozilo sa pneumaticima klase A u odnosu na vozilo sa pneumaticima klase E.
Oznake "efikasne potrošnje goriva" se menjaju brisanjem klase D (prethodno prazno mesto).
npr.: pneumatik prethodno označen oznakom E po jednom od ovih kriterijuma menja se u D.
Prianjanje pneumatika na mokru površinu
ZAUSTAVNI PUT NA MOKRIM PODLOGAMA
1 milisekunda
Pneumatik jeste jedina tačka na kojoj vozilo ostvaruje kontakt sa putem. Pri brzini od 80 km/h, ima manje od 1 millisekunde za upravljanje vozila, ubrzavanje ili kočenje. Pneumatik je važna bezbednosna komponenta vozila. Njegova svrha jeste prianjanje na put, bez obzira na stanje kolovoza (da li je propao ili u dobrom stanju), konfiguraciju puta (prav ili sa krivinama) ili vremenske uslove (suvo ili kišovito).
9 m
je prosečno smanjenje kočionog rastojanja za vozilo sa pneumaticima klase A koje se kreće brzinom od 80 km/h u odnosu na vozilo sa pneumaticima D(2).
Oznake "prianjanja na mokru površinu" se menjaju brisanjem klase D (prethodno prazno mesto,
npr.: pneumatik prethodno označen oznakom E po jednom od ovih kriterijuma menja se u D.)
Nivoi buke pneumatika
BUKA U ŽIVOTNOJ SREDINI
se iskazuje u decibelima (dB)
3 talasa sada zamenjuje slovo: A, B ili C (3 talasa = C).
Saobraćajna buka je zvučna smetnja. Kod vozila koje se kreće brzinom od 80 km/h, buka koja se stvara kotrljanjem pneumatika na putu je generalno veća od buke motora. Ova buka kotrljanja zavisi od vrste pneumatika kao i od površine puta.
Pneumatik klase A- je UPOLA MANJE BUČAN u odnosu na pneumatik klase B (3).
Novi piktogrami
Novo evropsko obeležavanje obuhvata i:
QR kod
u gornjem desnom uglu oznake.
Skenirajte ovaj kod kako biste preuzeli više informacija o pneumatiku. Povezan je sa evropskom bazom podataka (EPREL) koja sadrži sve informacije u vezi sa oznakom pneumatika, kao i flajer sa podacima o proizvodu.
Simbol 3PMSF
3 planinska vrha sa pahuljicom
Pneumatici sa oznakom “3PMSF” su jedini koji garantuju prave zimske performanse zato što su posebno dizajnirani za koriščenje na snegu te pošto su zadovoljili sve zahteve na objektivnom testiranju (4)
30 m(5)
Pri brzini od 50 km/h, zimska guma ima, u proseku, 30 m kraće kočiono rastojanje na snegom prekrivenim putevima u poređenju sa letnjom gumom(5).
Simbol prinjanja na ledom prekrivenim površinamaKočiono rastojanje na ledu
Kao jedina tačka kontakta sa putem, pneumatik je suštinski važan za održanje bezbednosti Vašeg vozila na ledom prekrivenim putevima, kakvi su, na primer, oni u nordijskim zemljama. Stoga su performanse na ledom prekrivenim putevima prepoznate ovim novim "Ice Grip" piktogramom, čime se naglašava kraće kočiono rastojanje takvih pneumatika na ledu.
1,4 m(6)
Pri brzini kretanja od 20 km / h guma za led na led ima najmanje 1,4 m kraći kočioni put nego referentna gume za sva godišnja doba. (6)
Gume za led posebno su dizajnirane za površine puteva prekrivene ledom i kompaktnim snegom i treba ih koristiti samo u vrlo teškim klimatskim uslovima (npr. niske temperature). Upotreba guma sa dobrim prianjanjem na površine prekrivene ledom u ne tako oštrim vremenskim uslovima (npr. mokri kolovozi na višim temperaturama) može dovesti do performansi ispod optimalnog nivoa, posebno kada je reč o prianjanju na mokrim kolovozima, upravljanju i habanju.
Šta još mogu da uradim radi smanjenja potrošnje goriva i bezbednosti na putu?
Način na koji vozite takođe u velikoj meri utiče ma Vašu potrošnju goriva i bezbednost na putu. Srećom, ima više saveta koje možete da primenite kako biste ostvarili ova poboljšanja:
Eko-vožnja
je jedan od njih. Ujednačena i pažljiva vožnja može doprineti smanjenju potrošnje goriva; Više saveta i preporuka nađite ovde.
Zaustavne distance
takođe se moraju uvek poštovati. Održavanje bezbednog rastojanja omogućiće Vam da predviđate situacije i da koristite kočenje motora kako biste zaustavili vozilo.
Pritisak u pneumaticima
mora se redovno proveravati (naročito pre dugih putovanja) kako bi se optimizovala efikasna potrošnja goriva i prianjanje na mokre površine. Ovde naučite kako da proverite pritisak u Vašim pneumaticima.
Organizujte
Vaše putovanje i proverite stanje u saobraćaju pre nego što krenete na put, uštedećete i vreme i gorivo! Probajte Via Michelin kako biste isplanirali Vaš put
Scott Clark
Izvršni potpredsednik kompanije MICHELIN
Zadužen za automobilizam, motosport, iskustva i region S. i J. Amerike
Član izvršnog odbora Grupe
Inovativan duh kompanije Michelin
Poboljšanja koja Michelin kontinuirano sprovodi imaju za cilj ponudu mobilnosti koja je bezbedna, efikasna, pristupačna svakom i zelenija. Inovacija je u srcu svakog pneumatika koji proizvodimo.
“Kao što možete da vidite, ekološka pitanja su od najvećeg značaja u našim strateškim prioritetima. Da bi brže smanjio svoj ekološki otisak, Michelin se obavezao da smanji emisije CO2 iz svih svojih proizvodnih objekata za 50% do 2030. godine, u poređenju sa vrednostima ostvarenim 2010. godine, sa krajnjim ciljem dostizanja karbonske neutralnosti do 2050. godine. Michelin takođe razvija rešenja za korišćenje obnovljivih ili reciklabilnih materijala za proizvodnju svojih pneumatika, uz dodatno poboljšanje njihovih performansi. Do 2030. godine, MICHELIN pneumatici odlikovaće se za 20% većom energetskom efikasnošću u odnosu na vrednosti iz 2010. godine. U budućnosti će sve biti održivo!"
Pronađite pravi pneumatik za svoje vozilo
Drugi članci koji Vam mogu biti zanimljivi
Zakonski propisane napomene