Ostali korisni predlozi i saveti

Kad je vreme da promenim pneumatike na svom automobilu?
Kad je vreme da promenim pneumatike na svom automobilu?
Koliko dugo pneumatik može da traje?
car edito 6 3 tip1 keep five help and advice
Šta je osnovno što treba da znam?
Ne postoji način da se precizno odredi koliko dugo će pneumatik trajati. Životni vek i kilometraža pneumatika zavise od kombinacije raznih faktora: njegovog dizajna, navika vozača, vremenskih prilika, uslova na putu i automobila na koji su montirani.
Nekoliko ključnih tačaka i korisnih predloga:
1- Imajte na umu period od pet godina
Nakon upotrebe od pet ili više godina vaše pneumatike makar jednom godišnje treba detaljno da pregleda stručno lice.
2- Deset godina je maksimum
Ako pneumatici nisu menjani 10 godina od datuma svoje proizvodnje, kao meru predostrožnosti, Michelin preporučuje da ih zamenite novim. Čak i onda ako izgledaju kao da su u upotrebljivom stanju i još uvek nisu istrošeni do indikatora habanja. Ovo se takođe odnosi i na rezervnu gumu.
3- Pravilna nega produžava vek trajanja pneumatika
Ako vodite računa o pritisku u pneumaticima, habanju šare, balansiranju itd., time možete produžiti njihov vek trajanja. Pogledajte naše Korisne predloge o planiranom održavanju (link za stranicu Kako da brinem o svojim pneumaticima)
Za originalnu opremu: poštujte preporuke proizvođača vozila u pogledu zamene pneumatika.
Kako da proverite datum proizvodnje
Potražite DOT broj na boku pneumatika
Šta oštećuje pneumatike?
Fizički faktori:
- Starost
- Ishabanost i oštećenja
Uslovi na putu:
- Rupe, prepreke, ivičnjaci, oštri predmeti, ležeći policajci
Klima:
- Ekstremne temperature
- Kiša, sneg i led
- Ulje, maziva i ostale hemikalije
- Jako sunce i ozon
car edito 6 3 tip4 what damages tires help and advice
Navike u vožnji:
- Ubrzavanje
- Brzi startovi i iznenadna kočenja
- Vožnja po oštećenim putevima
- Propust da se uoče promene u rukovanju, buci ili vibracijama
- Propust da se potraži savet stručnjaka kad se uoči neka promena
Nepravilna upotreba:
- Korišćenje letnjih pneumatika po snegu i ledu
- Mešanje različitih tipova pneumatika
- Korišćenje međusobno nekompatibilnih dimenzija točkova i felni
- Montiranje pneumatika čiji brzinski indeks i indeks nosivosti nisu makar jednaki onima na koje upućuje proizvođač vozila ili veći od njih.
- Ponovno naduvavanje pneumatika koji je vožen u izduvanom stanju ili kao ozbiljno ispumpan
- Korišćenje rezervnog pneumatika drugačijih dimenzija pri brzinama preko 80 km/h
car edito 6 3 tip5 is my tire worn out help and advice
Treba li sad da ga zamenim?
Preporučujemo da pneumatik zamenite u sledećim situacijama:
- Šara gazećeg sloja je istrošena preko granica dozvoljene dubine
- Rub pneumatika je oštećen
- U slučaju svake rupe na šari prečnika većeg od 6 mm
- Venac pneumatika je deformisan ili oštećen (venac pneumatika je njegov deo koji direktno naleže na felnu)
1- Redovno pregledajte svoje pneumatike obraćajući pažnju na:
- Neravnomerno habanje
- Plitku šaru gazećeg sloja
- Uzroke problema (kamenčići, ekseri itd.)
- Oštećene površine
- Oštećene kapice ventila
2- Obratite pažnju na „osećaj” tokom same vožnje.
- Neprijatna vožnja obično ukazuje na to da je došlo do oštećenja pneumatika ili njegovog prekomernog habanja.
- Ako uočite vibracije ili neke druge probleme u toku vožnje, odmah smanjite brzinu, i vozite oprezno sve dok ne budete u prilici da se bezbedno zaustavite i pregledate svoje pneumatike.
- Ako je pneumatik oštećen, izduvajte ga i zamenite rezervnim. U slučaju da ne možete da konstatujete nikakvo oštećenje na samom pneumatiku, kao ni izvor vibracija, odvezite vozilo do prodavca pneumatka na detaljan pregled.
3- Obratite se stručnjaku
- Ako prilikom redovne provere pneumatika uočite promene za koje niste sigurni šta predstavljaju, obratite se za pomoć stručnjaku za pneumatike.
- Da biste rešili karakterističan problem
Kako proveravam svoje pneumatike?
1- Proverite pritisak vazduha
- Brzo se izvodi i može sprečiti nastanak brojnih problema
- Proveru obavljajte jednom mesečno
- Pogledajte Pritisak vazduha: šta treba da znam?
2- Jednom od ove dve metode proverite stepen habanja šare:
- Meračem dubine šare gazećeg sloja
- Pomoću indikatora habanja
Pogledajte Kako da proverite dubinu šare.
3- Potražite uzročnike problema koji dovode do habanja i oštećenja
- Na rubu pneumatika potražite eventualne rupice ili izbočine, a na osnovu šare gazećeg sloja proverite da li se pneumatici ravnomerno habaju
- Pratite eventualne promene u načinu rukovanja ili upravljanja
Kad treba da pregledam svoje pneumatike?
- Jednom mesečno
- Pre nego što krenete na dug put.
Sledeći koraci:
- Stručnjak za pneumatike treba da pregleda svaku uočljivu rupicu, useklinu ili deformaciju na pneumatiku.
- Samo je stručnjak za pneumatike u stanju da proceni može li vaš pneumatik da bude popravljen ili mora biti zamenjen.
cjszwfyk80efc0ooyl8u897gk tread check ok full
Ostali korisni predlozi i saveti