baner automobila zaglavlje za korisne predloge i savete da li su mi potrebni novi pneumatici

Kad je vreme da promenim pneumatike na svom automobilu?

Koliko dugo pneumatik može da traje?

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti imajte na umu prvih pet

car edito 6 3 tip1 keep five help and advice

Šta je osnovno što treba da znam?

Ne postoji način da se precizno odredi koliko dugo će pneumatik trajati. Životni vek i kilometraža pneumatika zavise od kombinacije raznih faktora: njegovog dizajna, navika vozača, vremenskih prilika, uslova na putu i automobila na koji su montirani.

Nekoliko ključnih tačaka i korisnih predloga:

1- Imajte na umu period od pet godina

Nakon upotrebe od pet ili više godina vaše pneumatike makar jednom godišnje treba detaljno da pregleda stručno lice.

2- Deset godina je maksimum

Ako pneumatici nisu menjani 10 godina od datuma svoje proizvodnje, kao meru predostrožnosti, Michelin preporučuje da ih zamenite novim. Čak i onda ako izgledaju kao da su u upotrebljivom stanju i još uvek nisu istrošeni do indikatora habanja. Ovo se takođe odnosi i na rezervnu gumu.

3- Pravilna nega produžava vek trajanja pneumatika

Ako vodite računa o pritisku u pneumaticima, habanju šare, balansiranju itd., time možete produžiti njihov vek trajanja. Pogledajte naše Korisne predloge o planiranom održavanju (link za stranicu Kako da brinem o svojim pneumaticima)

Za originalnu opremu: poštujte preporuke proizvođača vozila u pogledu zamene pneumatika.
 

Kako da proverite datum proizvodnje

Potražite DOT broj na bočnom zidu.

Šta oštećuje pneumatike?

Fizički faktori:

  •  Starost
  •  Ishabanost i oštećenja
  •  

Uslovi na putu:

  • Rupe, prepreke, ivičnjaci, oštri predmeti, ležeći policajci
  •  

Klima:

  •  Ekstremne temperature
  •  Kiša, sneg i led
  •  Ulje, maziva i ostale hemikalije
  •  Jako sunce i ozon
automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti šta oštećuje pneumatike

car edito 6 3 tip4 what damages tires help and advice

Navike u vožnji:

  •  Ubrzavanje
  •  Brzi startovi i iznenadna kočenja
  •  Vožnja po oštećenim putevima
  •  Propust da se uoče promene u rukovanju, buci ili vibracijama
  •  Propust da se potraži savet stručnjaka kad se uoči neka promena
  •  

Nepravilna upotreba:

  •  Korišćenje letnjih pneumatika po snegu i ledu
  •  Mešanje različitih tipova pneumatika
  •  Korišćenje međusobno nekompatibilnih dimenzija točkova i felni
  •  Montiranje pneumatika čiji brzinski indeks i indeks nosivosti nisu makar jednaki onima na koje upućuje proizvođač vozila ili veći od njih.
  •  Ponovno naduvavanje pneumatika koji je vožen u izduvanom stanju ili kao ozbiljno ispumpan
  •  Korišćenje rezervnog pneumatika drugačijih dimenzija pri brzinama preko 80 km/h
infografički objekt automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti da li je moj pneumatik ishaban

car edito 6 3 tip5 is my tire worn out help and advice

Treba li sad da ga zamenim?

Preporučujemo da pneumatik zamenite u sledećim situacijama:

  •  Šara gazećeg sloja je istrošena preko granica dozvoljene dubine
  •  Rub pneumatika je oštećen
  •  U slučaju svake rupe na šari prečnika većeg od 6 mm
  •  Venac pneumatika je deformisan ili oštećen (venac pneumatika je njegov deo koji direktno naleže na felnu)

 

1-  Redovno pregledajte svoje pneumatike obraćajući pažnju na:

  •  Neravnomerno habanje
  •  Plitku šaru gazećeg sloja
  •  Uzroke problema (kamenčići, ekseri itd.)
  •  Oštećene površine
  •  Oštećene kapice ventila

2- Obratite pažnju na „osećaj” tokom same vožnje.

  •  Neprijatna vožnja obično ukazuje na to da je došlo do oštećenja pneumatika ili njegovog prekomernog habanja.
  •  Ako uočite vibracije ili neke druge probleme u toku vožnje, odmah smanjite brzinu, i vozite oprezno sve dok ne budete u prilici da se bezbedno zaustavite i pregledate svoje pneumatike.
  •  Ako je pneumatik oštećen, izduvajte ga i zamenite rezervnim. U slučaju da ne možete da konstatujete nikakvo oštećenje na samom pneumatiku, kao ni izvor vibracija, odvezite vozilo do prodavca pneumatka na detaljan pregled.

 

3- Obratite se stručnjaku

  •  Ako prilikom redovne provere pneumatika uočite promene za koje niste sigurni šta predstavljaju, obratite se za pomoć stručnjaku za pneumatike.
  •  Da biste rešili karakterističan problem

Kako proveravam svoje pneumatike?

1- Proverite pritisak vazduha

  •  Brzo se izvodi i može sprečiti nastanak brojnih problema
  •  Proveru obavljajte jednom mesečno
  • Pogledajte Pritisak vazduha: šta treba da znam?
  •  

2- Jednom od ove dve metode proverite stepen habanja šare:

  • Meračem dubine šare gazećeg sloja
  • Pomoću indikatora habanja

Pogledajte Kako da proverite dubinu šare.

3- Potražite uzročnike problema koji dovode do habanja i oštećenja

  •  Na rubu pneumatika potražite eventualne rupice ili izbočine, a na osnovu šare gazećeg sloja proverite da li se pneumatici ravnomerno habaju
  •  Pratite eventualne promene u načinu rukovanja ili upravljanja
     

Kad treba da pregledam svoje pneumatike?

  •   Jednom mesečno
  •  Pre nego što krenete na dug put.
  •  

Sledeći koraci:

  •  Stručnjak za pneumatike treba da pregleda svaku uočljivu rupicu, useklinu ili deformaciju na pneumatiku.
  •  Samo je stručnjak za pneumatike u stanju da proceni može li vaš pneumatik da bude popravljen ili mora biti zamenjen.
automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti kako proveravati pneumatike

cjszwfyk80efc0ooyl8u897gk tread check ok full

Koristite veb pretraživač za koji ne postoji podrška
Ovaj veb sajt ne podržava internet pretraživač koji koristite. Postoji mogućnost da pojedine funkcionalnosti ne rade kao što je predviđeno, što može dovesti do neobičnog ponašanja veb sajta prilikom njegovog pregledanja. Da biste u potpunosti iskoristili sve prednosti ovog veb sajta koristite ili nadogradite/instalirajte neki od sledećih interenet pretraživača
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+