Ostali korisni predlozi i saveti

Kad je vreme da promenim pneumatike na svom automobilu?
Kad je vreme da promenim pneumatike na svom automobilu?
Koliko dugo pneumatik može da traje?

Šta je osnovno što treba da znam?
Ne postoji način da se precizno odredi koliko dugo će pneumatik trajati. Životni vek i kilometraža pneumatika zavise od kombinacije raznih faktora: njegovog dizajna, navika vozača, vremenskih prilika, uslova na putu i automobila na koji su montirani.
Nekoliko ključnih tačaka i korisnih predloga:
1- Imajte na umu period od pet godina
Nakon upotrebe od pet ili više godina vaše pneumatike makar jednom godišnje treba detaljno da pregleda stručno lice.
2- Deset godina je maksimum
Ako pneumatici nisu menjani 10 godina od datuma svoje proizvodnje, kao meru predostrožnosti, Michelin preporučuje da ih zamenite novim. Čak i onda ako izgledaju kao da su u upotrebljivom stanju i još uvek nisu istrošeni do indikatora habanja. Ovo se takođe odnosi i na rezervnu gumu.
3- Pravilna nega produžava vek trajanja pneumatika
Ako vodite računa o pritisku u pneumaticima, habanju šare, balansiranju itd., time možete produžiti njihov vek trajanja. Pogledajte naše Korisne predloge o planiranom održavanju (link za stranicu Kako da brinem o svojim pneumaticima)
Za originalnu opremu: poštujte preporuke proizvođača vozila u pogledu zamene pneumatika.
Kako da proverite datum proizvodnje
Potražite DOT broj na boku pneumatika
Šta oštećuje pneumatike?
Fizički faktori:
- Starost
- Ishabanost i oštećenja
Uslovi na putu:
- Rupe, prepreke, ivičnjaci, oštri predmeti, ležeći policajci
Klima:
- Ekstremne temperature
- Kiša, sneg i led
- Ulje, maziva i ostale hemikalije
- Jako sunce i ozon

Navike u vožnji:
- Ubrzavanje
- Brzi startovi i iznenadna kočenja
- Vožnja po oštećenim putevima
- Propust da se uoče promene u rukovanju, buci ili vibracijama
- Propust da se potraži savet stručnjaka kad se uoči neka promena
Nepravilna upotreba:
- Korišćenje letnjih pneumatika po snegu i ledu
- Mešanje različitih tipova pneumatika
- Korišćenje međusobno nekompatibilnih dimenzija točkova i felni
- Montiranje pneumatika čiji brzinski indeks i indeks nosivosti nisu makar jednaki onima na koje upućuje proizvođač vozila ili veći od njih.
- Ponovno naduvavanje pneumatika koji je vožen u izduvanom stanju ili kao ozbiljno ispumpan
- Korišćenje rezervnog pneumatika drugačijih dimenzija pri brzinama preko 80 km/h

Treba li sad da ga zamenim?
Preporučujemo da pneumatik zamenite u sledećim situacijama:
- Šara gazećeg sloja je istrošena preko granica dozvoljene dubine
- Rub pneumatika je oštećen
- U slučaju svake rupe na šari prečnika većeg od 6 mm
- Venac pneumatika je deformisan ili oštećen (venac pneumatika je njegov deo koji direktno naleže na felnu)
1- Redovno pregledajte svoje pneumatike obraćajući pažnju na:
- Neravnomerno habanje
- Plitku šaru gazećeg sloja
- Uzroke problema (kamenčići, ekseri itd.)
- Oštećene površine
- Oštećene kapice ventila
2- Obratite pažnju na „osećaj” tokom same vožnje.
- Neprijatna vožnja obično ukazuje na to da je došlo do oštećenja pneumatika ili njegovog prekomernog habanja.
- Ako uočite vibracije ili neke druge probleme u toku vožnje, odmah smanjite brzinu, i vozite oprezno sve dok ne budete u prilici da se bezbedno zaustavite i pregledate svoje pneumatike.
- Ako je pneumatik oštećen, izduvajte ga i zamenite rezervnim. U slučaju da ne možete da konstatujete nikakvo oštećenje na samom pneumatiku, kao ni izvor vibracija, odvezite vozilo do prodavca pneumatka na detaljan pregled.
3- Obratite se stručnjaku
- Ako prilikom redovne provere pneumatika uočite promene za koje niste sigurni šta predstavljaju, obratite se za pomoć stručnjaku za pneumatike.
- Da biste rešili karakterističan problem
Kako proveravam svoje pneumatike?
1- Proverite pritisak vazduha
- Brzo se izvodi i može sprečiti nastanak brojnih problema
- Proveru obavljajte jednom mesečno
- Pogledajte Pritisak vazduha: šta treba da znam?
2- Jednom od ove dve metode proverite stepen habanja šare:
- Meračem dubine šare gazećeg sloja
- Pomoću indikatora habanja
Pogledajte Kako da proverite dubinu šare.
3- Potražite uzročnike problema koji dovode do habanja i oštećenja
- Na rubu pneumatika potražite eventualne rupice ili izbočine, a na osnovu šare gazećeg sloja proverite da li se pneumatici ravnomerno habaju
- Pratite eventualne promene u načinu rukovanja ili upravljanja
Kad treba da pregledam svoje pneumatike?
- Jednom mesečno
- Pre nego što krenete na dug put.
Sledeći koraci:
- Stručnjak za pneumatike treba da pregleda svaku uočljivu rupicu, useklinu ili deformaciju na pneumatiku.
- Samo je stručnjak za pneumatike u stanju da proceni može li vaš pneumatik da bude popravljen ili mora biti zamenjen.

Ostali korisni predlozi i saveti