electric car winter tyres

Da li su električnim automobilima potrebni zimski pneumatici?

Korisni predlozi i saveti

Pri izboru pneumatika treba uvek uzeti u obzir specifičnosti električnih vozila (EV). Međutim, da li se ovo odnosi i na zimske pneumatike? Jesu li zimski pneumatici zakonski obavezni za ovaj tip automobila? Da li su električnim automobilima potrebni posebni zimski pneumatici? Koji su najbolji zimski pneumatici za električne automobile? Koji MIŠLENOVI pneumatici garantuju bezbednost, ekološku uviđavnost i prijatnost tokom zime za EV? Pročitajte ostatak teksta i saznajte sve odgovore na svoja pitanja o zimskim pneumaticima za električne automobile.

Koje su razlike između pneumatika za električna vozila i pneumatika za obična vozila?

Prilikom projektovanja pneumatika za EV moramo uzeti u obzir različitosti između električnih i običnih vozila (onih sa motorima na unutrašnje sagorevanje). U zavisnosti od vrste vozila, načina vožnje, okruženja i uslova na drumu, mogu se razlikovati performanse pneumatika za EV od onih za obično vozilo.

Električni automobili su teži zbog svojih baterija, pa su im potrebni pneumatici koji mogu da izdrže ovaj dodatni teret. I dok baterija električnog automobila skladišti energiju, električni motor obezbeđuje trenutni obrtni momenat… i tišinu! Kod električnog automobila, čim pritisnete papučicu gasa, trenutno dostižete 100% snage vozila. To znači da je prenos težine oštriji, znatno intenzivniji nego kod vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, a to utiče na habanje i kidanje pneumatika.

Još jedna od različitosti pneumatika za električne automobile u odnosu na pneumatike za obične automobile ogleda se u buci. U odustvu buke motora sa unutrašnjim sagorevanjem, zvuk pneumatika na drumskoj podlozi je znatno očigledniji kod električnog automobila. Stoga, proizvođači pneumatika moraju da proizvedu pneumatike koji su znatno tiši. Time je doživljaj unutrašnje buke smanjen.

Međutim, na raspolaganju su već postojeći pneumatici koji se mogu koristiti na obe vrste vozila, na EV i nelektričnim vozilima.

Da li su električnim automobilima potrebni zimski pneumatici? 

Uprkos postojanju razlika između električnih i neelektričnih vozila, potreba za zimskim pneumaticima je istovetna i treba je uzeti u obzir kad se temperatura spusti ispod 7 stepeni Celzijusa i zadrži se u tim okvirima. Osim toga, potrebu za zimskim pneumaticima treba uzeti u obzir i zbog vaše lične bezbednosti i bezbednosti vaših putnika budući da najbolji zimski pneumatici za električne automobile održavaju fleksibilnost i mogu i više nego dvostruko da skrate zaustavnu putanju pri kočenju.

Ako su vam potrebni zimski pneumatici visokih performansi, pneumatici MICHELIN Pilot Alpin 5, MICHELIN Pilot Alpin 5 SUV i MICHELIN Pilot Alpin PA4 svaki ponaosob predstavljaju odličan izbor za zimu za vaša električna vozila. Ovi pneumatici su projektovani, a odobrili su ih proizvođači premijumskih vozila, tako da pružaju dugotrajnu kontrolu i prianjanje na snegu, na vlažnoj i suvoj drumskoj podlozi. Projektovani su tako da omoguće što kraću zaustavnu putanju pri kočenju tokom zime na drumovima, a zbog svog manjeg otpora kotrljanja u manjoj meri utiču na potrošnju goriva, pružajući vam veću slobodu u vašem električnom vozilu. Kod njih su uzeti u obzir veća težina i obrtni momenat električnog vozila i projektovani su tako da imaju što duži životni vek habanja(1) uz osnovne bezbednosne karakteristike.

Za „manja” električna vozila, kao što su BMW i3 ili Renault Zoé, možete se osloniti na pneumatik MICHELIN Alpin 6 ako se suočite sa ozbiljnim zimskim uslovima. Veoma dobro su ga ocenili ispitivači pneumatika kao što je ADAC, a on ima svoj udeo i u nagradi koju je MIŠELIN dobio za Proizvođača zimskih pneumatika od časopisa Autobild, u 2021. i 2020. godini. Pružiće vam dugotrajne performanse, u kočenju i trakciji na snegu (2).

Na električno vozilo se može montirati i pneumatik MICHELIN CrossClimate², koji važi za gospodara u kategoriji za sva godišnja doba u Evropi (3). Uz pneumatik MICHELIN CrossClimate² uštedećete vreme i novac, zadržavajući isti pneumatik tokom cele godine uz bezbedno kretanje bilo kuda i po bilo kakvom vremenu. Druga generacija pneumatika MICHELIN CrossClimate² već se koristi kao homologacija na isključivo električnim vozilima kao što je Volvo XC40. Dostupan je i za Renault Zoé, BMW i3, Volkswagen ID4, a za Volkswagen ID3 će biti lansiran 2022. godine.

U znatno ozbiljnijim zimskim uslovima, pneumatik MICHELIN X-ICE SNOW ili zimski pneumatik sa klinovima MICHELIN X-ICE NORTH 4 predstavljaju odličan izbor. Pneumatik MICHELIN X-Ice North 4 je projektovan za potpunu kontrolu na ledu budući da tehnologije klinova u ovoj liniji pneumatika donose poboljšane performanse kočenja i prianjanja na ledu, a projektovan je za odlično kočenje i ubrzavanje na snegu i ima bolji otpor kotrljanja od pređašnje generacije ovog pneumatika (4). Osim toga, s obzirom na matematički algoritam koji je korišćen za utvrđivanje postavke klinova na pneumatiku, njegov nivo buke je povoljno niži za rang pneumatika sa klinovima. Međutim, ako su vam važni nivo buke i udobnost vožnje, pneumatici bez klinova su možda bolji izbor. 

Zašto odabrati MIŠLENOVE zimske pneumatike za električne automobile?

Mišlen projektuje zimske pneumatike korišćenjem najviših standarda za sva vozila. Električna vozila mogu biti još zahtevnija u pogledu performansi pneumatika u 3 ključne oblasti: habanje, domet, buka; a Mišlen poseduje široku ponudu zimskih pneumatika kojom rešava ove naročite potrebe pružajući i dalje pokretljivost i bezbednost i time nudeći najbolje MIŠLENOVE zimske pneumatike za električne automobile.

MICHELIN’s best winter tyres for electric cars
  • Habanje. Za Mišlenove zimske pneumatike je već poznato da omogućavaju dugotrajno habanje, a to važi i za naše najnovije ponude: porodicu MICHELIN X-ICE SNOW, MICHELIN X-ICE NORTH 4, MICHELIN Pilot Alpin 5 .  Budući da su električna vozila sve teža, Mišlen je to uzeo u obzir s obzirom na to da mnoge dimenzije zimskih pneumatika već postoje u varijantima povećane nosivosti.
  • Domet. Mišlen je više od 3 decenije pionir u tehnologiji niskog otpora kotrljanja. MICHELIN GreenX, pionirski pneumatik koji štedi energiju, predstavljen je 1992. godine. Od tada, Mišlen neprekidno radi na smanjenju otpora kotrljanja kod svojih pneumatika.  To obuhvata pneumatik MICHELIN X-Ice Snow, čiji je otpor kotrljanja smanjen za 9% u poređenju sa prethodnom generacijom ovog pneumatika (5).
  • Buka.  MIŠLENOVE linije zimskih pneumatika oplemenjene su tehnologijom Piano radi postizanja šare koja proizvodi što manju buku. Pneumatike MICHELIN X-Ice Snow, MICHELIN X-Ice North 4, MICHELIN Pilot Alpin i MICHELIN Latitude Alpin odlikuje vrlo nizak nivo buke, pa su stoga savršen izbor za električna vozila.

 

U najkraćem, Mišlen trenutno ima vrlo bogat portfelj zimskih pneumatika kojim su obuhvaćna današnja električna vozila i potrebe potrošača. 

Kako odabrati pravi zimski pneumatik za električni automobil?

Izbor najboljih zimskih pneumatika za električne automobile nimalo se ne razlikuje od izbora zimskog pneumatika za neelektrično vozilo. Morate uzeti u obzir performanse pneumatika na snegu i ledu (tj. trakciju, kočenje), raspoloživost pneumatika, garanciju pneumatika, cenu i dr.  Međutim, tu su i dodatni faktori koje biste želeli da razmotrite pri izboru zimskog pneumatika za svoje električno vozilo: domet, težinu, obrtni momenat i buku, kao što je već pomenuto. 

Ako ste vozač električnog vozila kome je važan sveopšti domet vozila, u tom slučaju je izbor jednog od MIŠLENOVIH zimskih pneumatika za električne automobile sa najboljim otporom kotrljanja sjajna mogućnost za vas. Električna vozila su teža od običnih, a to znači da treba da odaberete pneumatik koji može bezbedno da ponese ovo dodatno opterećenje vozila. Ove informacije možete pronaći u svom priručniku za korišćenje vozila ili na nalepnici sa informacijama o pneumaticima na unutrašnjosti vrata na vozačevoj strani vozila. Osim toga, električna vozila imaju tendenciju većeg obrtnog momenta, veće snage ubrzanja, u odnosu na obična vozila, što može doprineti habanju pneumatika. Ako želite da kroz brojna godišnja doba uživate u zimskim performansama svojih pneumatika, odlučite se za jedan od Mišlenovih zimskih pneumatika koji nude dugotrajne performanse za vaše EV.  

Pneumatici u značajnoj meri utiču na ponašanje vozila, pa je stoga važno da imate najbolje zimske pneumatike za električne automobile. Vožnja tokom zime je problematična bez obzira na to koje vozilo vozite, pa je stoga neophodno odabrati premijumski zimski pneumatik koji nudi odlične zimske performanse, bezbednost i pokretljivost. Zimski pneumatici su projektovani tako da imaju bolje performanse u najrazličitijim zimskim uslovima, kao što su vlažni drumovi, bljuzgavica, sneg i led. Oni osim toga unaređuju prianjanje i pefromanse vašeg vozila u ovim uslovima, skraćuju zaustavnu putanju pri kočenju u cilju što veće bezbednosti. U najkraćem, pravi zimski pneumatici za električno vozilo mogu biti isti oni zimski pneumatici kao i za obično vozilo. 

Kako da zaštitim pneumatike na svom električnom automobilu?

Kao i u slučaju svih drugih pneumatika, dva su glavna načina na koja možete da zaštitite svoje pneumatike za električni automobil i time optimizujete njihov životni vek: održavanje i stil vožnje.

Održavanje pneumatika za električni automobil podrazumeva praćenje pritiska, izbalansiranosti i habanja.

Pritisak u zimskim pneumaticima vašeg električnog automobila jeste važan faktor koji utiče na prosečnu razdaljinu koju može preći električni automobil. Ako vozite sa nedovoljno napumpanim pneumaticima posledično dolazi do nepotrebne potrošnje struje, budući da je pneumaticima potrebno više energije da bi se kotrljali. Da ne pominjemo da nepravilno napumpani zimski pneumatici mogu dovesti do preuranjenog habanja i kidanja. Imajte na umu da proizvođači vozila postavljaju nalepnicu na kojoj se navode preporučene vrednosti pritiska za naročite dimenzije automobilskih pneumatika. Osim toga, postoje i preporuke za proveru pritiska shodno trenutnoj nosivosti automobila.

Ekološka-vožnja jeste izraz koji u današnje vreme čujemo sve češće i to sa dobrim razlogom. Ako je cilj da se smanji potrošnja energije, odgovarajućim stilom vožnje ne samo da se maksimalno povećava domet električnog vozila, već se time optimizuju kvalitet i performanse pneumatika za električne automobile.

Ukratko, stil vožnje je naročito važan. Koristite umereno ubrzavanje i nežno, regenerativno kočenje. Pažljivo se krećite na naglim krivinama. Time se na najbolji način produžava domet baterije i dugograjnost vaših pneumatika za električne automobile. 

Postoje li neke preporuke za vožnju električnog automobila tokom zime? 

Drive safely in winter with the best winter tyres for electric cars

Prvo što treba imati na umu jeste činjenica da su električna vozila, zbog svoje baterije, teža u odnosu na uobičajena vozila. Težem automobilu je na istom drumu i sa istim pneumaticima često potrebno više vremena da uspori. A to je posebno slučaj pri vožnji na zimskim putevima koji mogu biti prekriveni ledom i snegom. Vozači električnih vozila treba da povećaju rastojanje u odnosu na vozila ispred sebe,  računajući s tim da će im biti potrebna duža putanja i vreme da se zaustave. Naravno, može biti od koristi ako imate montirane neke od najboljih zimskih pneumatika za električne automobile, kao što je  pneumatik MICHELIN® X-Ice SNOW, koji je projektovan tako da skrati zaustavnu putanju.

Električna vozila osim toga imaju veliki obrtni momenat, pa je lako naglo ubrzati. Kroz blago ubrzanje i nežno upravljanje zadržaćete kontrolu nad svojim automobilom. Agresivni pokreti povećavaju izglede da pneumatici proklizaju. Da biste stekli ili unapredili sopstveno samopouzdanje u vožnji električnih vozila tokom zime, treba da vežbate i usavršite tehniku blagog ubrzavanja i upravljanja.

U većini slučajeva, električni automobili imaju različite mogućnosti regenerativnog kočenja (regen). Ako podignete nogu sa papučice za gas, znatno brže ćete usporiti, a baterija će se brže isprazniti ili nežnije usporite i baterija se neće tako brzo isprazniti. Kada odaberete agresivniji režim regeneneracije, on se ponaša pomalo kao kočnice. Ako je drum klizav, naglim usporavanjem možete izgubiti kontrolu nad vozilom. Ovo je posebno važno imati na umu na krivinama i pri naglim skretanjima. Uvek treba postepeno usporiti i to dok vozite pravolinjski.  Za više informacija o kočenju na krivini pročitajte naše praktične savete za bezbednu vožnju tokom zime.

Gde se servisiraju zimski pneumatici za električne automobile?

Preporučuje se da kontaktirate sa prodavcem pneumatika i proverite da li imaju stručnjake za električna vozila i odgovarajuću opremu. Svaki Mišlenov prodavac ili prodavac kod koga ste kupili električno vozilo, podjednako su dobre mogućnosti.

Izbušio vam se pneumatik? Iako je montiranje rezervnog pneumatika kod kuće sasvim moguće, jednostavnije je, bezbednije i mnogo brže da vam zamenu obavi stručno lice. Svejedno, i dalje je potrebno da imate odgovrajuću opremu za slučaj nužde. 

map search desktop

Find a tyre dealer near you in seconds

Traži prema
Adresa, grad ili poštanski broj
Automobil
  • Automobil
  • Motor
Pronađi me
Traži

Pravne napomene

(1) Spoljna ispitivanja sproveo Ispitni centar DEKRA, na Mišlenov zahtev, na vozilu Volkswagen Golf VII u martu i aprilu 2018. godine na dimenzijama 225/40 R18 poređenjem sa pneumaticima CONTINENTAL WinterContact TS850P, DUNLOP WinterSport5, GOODYEAR UltraGrip Performance Gen 1, PIRELLI Winter SottoZero3 i Nokian WRA4 i spoljna ispitivanja sproveo Ispitni centar DEKRA, na Mišlenov zahtev, na vozilu Volkswagen Passat u februaru i martu 2019. godine na dimenzijama 235/45 R18 poređenjem sa pneumaticima CONTINENTAL WinterContact TS850P i CONTINENTAL WinterContact TS860S. Ispitivanja otpora kotrljanja sproveli 2018. godine TÜV SÜD na dimenzijama 225/40 R18 92V XL, radi poređenja pneumatika MICHELIN Pilot Alpin 5 i pneumatika MICHELIN Pilot Alpin 4, a interno ih sproveo Mišlen na pneumatiku MICHELIN Pilot Alpin 5 za potrebe uredbe R117.


(2) Ispitivanja kočenja na snegu i vlažnoj podlozi sprovela organizacija TÜV SÜD Usluge za proizvode, na Mišlenov zahtev, u vremenskom periodu od decembra 2017. godine do januara 2018. godine, na dimenzijama 205/55 R16 91H na vozilu Volkswagen Golf 7 poređenjem pneumatika MICHELIN Alpin 6 u odnosu na pneumatik MICHELIN Alpin 5 kad su novi i ishabani. Ishaban označava mašinsko habanje (glačanje) do pokazatelja dubine šare gazećeg sloja prema evropskoj Uredbi za pokazatelj ishabanosti šare gazećeg sloja ECE R30r03f. U svakom slučaju, poštuju se lokalni zakonski propisi za zimske pneumatike.

 

(3) Ujednačenost performansi – Ujednačenost performansi je dokazana ispitivanjima koja su sprovedena 2020. i 2021. godine u pogledu kočenja na suvoj podlozi, kočenja na vlažnoj podlozi (kad je pneumatik nov i ishaban), kočenja na snežnoj podlozi (kad je pneumatik nov i ishaban), trakcije na snegu (kad je pneumatik nov i ishaban), otpora kotrljanja, dugotrajnosti – rezultate ispitivanja pogledajte u pravnim napomenama a, b, c, d, e, f – U 9 sprovedenih ispitivanja, MICHELIN CrossClimate 2 je osvojio 6 vodećih pozicija.
(a) – Ispitivanje kočenja na snežnoj podlozi – Ispitivanja kočenja na snežnoj podlozi sproveli su TÜV SÜD Usluge za proizvode na Mišlenov zahtev, u rasponu brzina od 30 do 10 km/h, u februaru 2021. godine (na novom pneumatiku i na mašinski uglačanom pneumatiku do dubine šare od 2 mm), na dimenzijama 205/55 R16 94V XL na vozilu VW Golf 7 poređenjem pneumatika MICHELIN CrossClimate 2 (nov : 100% – ishaban : 100%) sa pneumaticima MICHELIN CrossClimate + (nov : 95% – ishaban : 88,1%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nov : 92,4% – ishaban : 70,9%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (nov : 99,5% – ishaban : 96,4%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nov : 97,6% – ishaban : 94,1%) ; PIRELLI Cinturato All Season Plus (nov : 81,9% – ishaban : 77,0%).(b) – Ispitivanje trakcije na snegu – Ispitivanja trakcije na snegu sproveli su TÜV SÜD Usluge za proizvode na Mišlenov zahtev, u februaru 2021. godine (na novom pneumatiku i na mašinski uglačanom pneumatiku do dubine šare od 2 mm), na dimenzijama 205/55 R16 94V XL na vozilu VW Golf 7 poređenjem pneumatika  MICHELIN CrossClimate 2 (nov : 100% – ishaban : 100%) sa pneumaticima MICHELIN CrossClimate + (nov : 95,1% – ishaban : 87,5%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nov : 84,6% – ishaban : 65,2%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (nov : 95,6% – ishaban : 91,6%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nov : 94,6% – ishaban : 90,6%) ; PIRELLI Cinturato All Season Plus (nov : 72,0% – ishaban : 54,2%).
(c) – Ispitivanje kočenja na vlažnoj podlozi – Ispitivanja kočenja na vlažnoj podlozi sproveli su TÜV SÜD Usluge za proizvode na Mišlenov zahtev, u rasponu brzina od 80 do 20 km/h, u vremenskom periodu od oktobra 2020. godine do aprila 2021. godine (ishaban označava mašinsko habanje (glačanje) do dubine pokazatelja ishabanosti šare gazećeg sloja prema evropskoj uredbi: ECE R30r03f), na dimenzijama 205/55 R16 94V XL na vozilu VW Golf 7 poređenjem  pneumatika MICHELIN CrossClimate 2 (nov : 100% – ishaban : 100%) sa pneumaticima MICHELIN CrossClimate + (nov : 98,2% – ishaban : 101,1%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nov : 103,2% – ishaban : 99,5%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (nov : 94,9% – ishaban : 96,1%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nov : 95% – ishaban : 93,5%) ; PIRELLI Cinturato All Season Plus (nov : 96,7% – ishaban : 89%).

(d) – Ispitivanje kočenja na suvoj podlozi – Ispitivanja kočenja na suvoj podlozi sproveli su TÜV SÜD Usluge za proizvode na Mišlenov zahtev, u rasponu brzina od 100 do 0 km/h, u februaru 2021. godine na dimenzijama 205/55 R16 94V XL na vozilu VW Golf 7 poređenjem pneumatika  MICHELIN CrossClimate 2 (100%) sa pneumaticima MICHELIN CrossClimate + (96,2%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (92,4%) ; GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (89,9%) ; PIRELLI Cinturato All Season Plus (89,4%).
(e) – Dugotrajnost – Ispitivanje dugotrajnosti je sproveo ISPITNI CENTAR DEKRA, na Mišlenov zahtev, u decembru 2020. godine, na dimenzijama 205/55 R16 94V XL na vozilu VW Golf 7 poređenjem pneumatika MICHELIN CrossClimate 2 (100%) ; CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%) i GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%) ; BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%) ; PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Ispitivanje dugotrajnosti sprovedeno je u uslovima prosečne stvarne upotrebe (D50) u dužini od 14.460 km i sa procenjenom dugotrajnošću na 1,6 mm.
(f) – Otpor kotrljanja – Mašinska ispitivanja otpora kotrljanja sprovela organizacija Applus Idiada, na Mišlenov zahtev, u avgustu 2020. godine, na dimenzijama 205/55 R16 94V XL, poređenjem pneumatika MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) sa pneumatikom MICHELIN CrossClimate + (8,20 kg/t). Ekološki osmišljena vožnja u značajnoj meri zavisi od navika u vožnji, od vozila ili pritiska u pneumaticima.
Rezultati se mogu razlikovati u zavisnosti od drumske podloge i vremenskih uslova.

 

(4) Na osnovu internih ispitivanja koja je u Tehnološkom centru u Ladou (Klermon-Feran) sproveo Mišlen u vremenskom periodu od avgusta 2016. godine do novembra 2017. godine, na dimenzijama 205/55R16 pneumatika X-Ice North 3 i dimenzijama 205/55R16 pneumatika X-Ice North 4.

(5) 9% umanjenje otpora kotrljanja na osnovu internih ispitivanja sprovedenih u Tehnološkom centru u Ladou (Klermon-Feran, Francuska) u vremenskom periodu između avgusta 2019. godine i januara 2020. godine, poređenjem pneumatika MICHELIN X-Ice SNOW sa pneumatikom MICHELIN X-ICE Xi3 u dimenzijama 195/65R15 korišćenjem metoda ISO 28580 pri brzini od 50 mi/h (80 km/h).

Koristite veb pretraživač za koji ne postoji podrška
Ovaj veb sajt ne podržava internet pretraživač koji koristite. Postoji mogućnost da pojedine funkcionalnosti ne rade kao što je predviđeno, što može dovesti do neobičnog ponašanja veb sajta prilikom njegovog pregledanja. Da biste u potpunosti iskoristili sve prednosti ovog veb sajta koristite ili nadogradite/instalirajte neki od sledećih interenet pretraživača