microsoftteams image

Oštećenje bočne strane gume: šta da radite?

Korisni predlozi i saveti

Pod određenim uslovima, bočna strana gume može biti oštećena u većoj ili manjoj meri. Kakvo je oštećenje? Kada nastaje? Šta učiniti povodom toga? Kako se to može izbeći? U ovom članku odgovaramo na ova pitanja.

Koje vrste oštećenja bočne strane gume mogu nastati?

Postoji 6 glavnih kategorija oštećenja  bočne strane:

1 - Ogrebotine i urezi na bočnoj strani guma

tyre scratches & nicks

Ogrebotine se mogu pojaviti na bočnim stranama vaših guma. Ako su brojne i/ili izražene, trebalo bi da vaše gume pregleda profesionalac.

 

2 - Useci bočne strane gume
 

tyre cuts

Usek na bočnoj strani gume može biti manje ili više dubok. Ozbiljnost useka će zavisiti od toga.

Ali nestručnjaku je teško da proceni njegovu dubinu

  • Ako je rez dubok, možda je oštetio sloj trupa koji leži ispod gume i pomaže da se zadrži pritisak. Ako je sloj trupa oštećen, postoji opasnost od iznenadnog gubitka pritiska. U ovom slučaju, guma se ne može popraviti i treba je zameniti.
     
  • Ako rez nije dubok, možda ne predstavlja neposrednu opasnost, ali može da eskalira i ugrozi vašu bezbednost.

 

Imajte na umu da se ova vrsta oštećenja pneumatika može pojaviti na unutrašnjoj bočnoj strani (nije vidljiva kada pregledate svoje vozilo) gume, kao i na spoljnom zidu.

Iz ovih razloga, nakon vožnje preko oštrih elemenata (npr. oštrog kamenja), preporučuje se da proverite svoje gume kako biste se uverili da nema useka.

3 - Izbočine i mehurići na bočnoj strani  gume

infografički objekt automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti izbočina mehurić

Kada vaše vozilo naiđe na ivičnjak, bilo s prednje strane ili pod uglom, ili na udarnu rupu, može se pojaviti izbočina na bočnoj strani  gume.

Izgleda kao mehur koji se formira na bočnoj strani  gume.

To je verovatno jedan od najalarmantnijih signala jer predstavlja stvarnu opasnost.

Ελέγξτε την αντοχή των ελαστικών ενώ τα συγκρίνετε
Oštećenje gume na udarnoj rupi

Vožnja preko udarne rupe takođe može da izazove izbočenje na bočnoj strani  gume. Pokušajte da ih izbegnete kada ih vidite na putu!

Ako ipak udarite u ivičnjak ili rupu, trebalo bi da proverite svoje gume da vidite da li su oštećene ili ne.

Zašto je izbočenje gume opasno?

Pojava mehurića na bočnoj strani  gume znači da je sloj trupa iza gume probušen. To vas izlaže brzom gubitku pritiska ako mehur pukne. Ako se to desi tokom brze vožnje, na primer na auto-putu, iznenadni gubitak vazduha iz gume može dovesti do gubitka kontrole nad vozilom i do nesreće.

Kao i kod useka, može doći do izbočenja i na unutrašnjoj i na spoljašnjoj strani gume. To znači da možda neće biti vidljivo kada obilazite oko svog vozila da biste ga pregledali. Međutim, kada postoji izbočina u gumi, obično se javljaju abnormalne vibracije. Ovo je znak koji ne treba shvatati olako i  vaše gume treba hitno da proveri profesionalac.

Mogu li neravnine da oštete gume i izazovu izbočenje?

Ne. Pošto su dizajnirane sa nagibom da idu gore-dole, mogu oštetiti ovešenje, ali ne i gumu.

4 - Pukotine na bočnoj strani  gume

2

Pukotine na bočnoj strani  znak su starenja guma, ali i izlaganja suncu i ozonu.

Drugi uzrok može biti čišćenje bočne strane guma. Ako koristite hemikalije za sjaj guma, one mogu ukloniti zaštitna sredstva i stoga brže izložiti vaše gume pucanju.

Pojava pukotina na bočnoj strani  gume je znak upozorenja da se guma bliži kraju svog životnog veka i da se treba pripremiti da je promenite. Možete se obratiti profesionalcu za savet.

5 - Mala deformacija bočne strane gume

3

Sasvim je normalno da primetite blage deformacije na radijalnim gumama (većina guma), ali to ne utiče na njihove performanse.

Bočna strana vaših guma se sastoji od mnogih komponenti uključujući slojeve (tekstilne ili metalne).
 

Često ćete primetiti blagu deformaciju tamo gde se slojevi preklapaju.

6 - Probijanje bočne strane gume

Kada se gazeći sloj gume (deo koji je u kontaktu sa podlogom) probuši (na primer ekserom), moguća je popravka.
Rupa je popunjena i kada se guma ponovo sastavi, može se ponovo voziti sa istim performansama.

Međutim, drugačije je sa zidom gume. Ako je  bočna strana izbušena ili isečena, nemoguće je popraviti gumu i povratiti njene deformacione kvalitete koje su potrebne za optimalne performanse. Stoga se guma u ovom slučaju mora zameniti.

map search desktop

Brzo pronađite prodavnicu pneumatika blizu vas

Traži prema
Adresa, grad ili poštanski broj
Automobil
  • Automobil
  • Motor
Pronađi me
Traži

Kako sprečiti oštećenje bočne strane gume

tyre sidewall damage
  • Uverite se da su vaše gume napumpane do preporučenog pritiska (obično možete pronaći informacije u uputstvu za vozilo ili na nalepnici na vratima vozača)
  • Izbegavajte udarce u ivičnjake
  • Izbegavajte vožnju u udarne rupe
  • Redovno proveravajte da li na gumama ima pukotina, posekotina, pocepanih delova ili izbočina
  • Izbegavajte da čistite  bočne strane guma proizvodima za čišćenje, posebno onima koji sadrže silikon.
Koristite veb pretraživač za koji ne postoji podrška
Ovaj veb sajt ne podržava internet pretraživač koji koristite. Postoji mogućnost da pojedine funkcionalnosti ne rade kao što je predviđeno, što može dovesti do neobičnog ponašanja veb sajta prilikom njegovog pregledanja. Da biste u potpunosti iskoristili sve prednosti ovog veb sajta koristite ili nadogradite/instalirajte neki od sledećih interenet pretraživača