microsoftteams image

MOGU LI DA SE KOMBINUJU RAZLIČITI PNEUMATICI?

Korisni predlozi i saveti

Možete li da montirate različite pneumatike na prednjem i zadnjem delu automobila? Možete li da kombinujete različite robne marke pneumatika? Možete li na istoj osovini da imate pneumatike različitih dubina šare gazećeg sloja? Nije lako snaći se oko svega ovoga, međutim, MIŠLEN vam pomaže da razumete šta je od ovoga moguće, a šta nije.

1 - Montiranje različitih pneumatika na PREDNJEM i ZADNJEM delu automobila

Mogu li postojati različiti nivoi ishabanosti na prednjim i zadnjim pneumaticima? 

Pneumatici na automobilu se habaju različitom brzinom na prednjim i zadnjim točkovima. Kada kupite novi automobil ili kad odjednom zamenite sva četiri pneumatika, pneumatici na prednjim točkovima imaju tendenciju da se habaju brže nego pneumatici na zadnjim točkovima. Stoga je normalno imati različite dubine šare gazećeg sloja na prednjim i zadnjim pneumaticima. Zakonom ovo nije zabranjeno pod uslovom da nije dostignuta najmanja dozvoljena dubina šare gazećeg sloja pneumatika.

There can be different levels of wear on front and rear tyres

Kada montirate dva nova pneumatika: treba li da ih postavite na prednjim ili zadnjim točkovima?

Dublja šara gazećeg sloja na pneumaticima na zadnjoj osovini omogućava bolje rukovanje, prianjanje na vlažnoj podlozi i odrstranjivanje vode, čime pomaže pri izbegavanju naglih zanošenja i gubitka stabilnosti vozila na vlažnim podlogama.

Dublja šara gazećeg sloja na pneumaticima na prednjoj osovini može da doprinese boljem pravolinijskom kočenju i kraćoj zaustavnoj putanju na vlažnoj podlozi.

Ako se menjaju samo dva pneumatika, MIŠLEN načelno preporučuje da se oni montiraju na zadnjoj osovini ako korisnik ne može da se posavetuje sa stručnjakom za pneumatike u konkretnom slučaju ili ako bi korisnik postupio suprotno.

Možete li da montirate pneumatike različitih robnih marki na prednjim i zadnjim točkovima?

Ovo zakonom nije zabranjeno. Na primer, na prednjim točkovima možete da montirate MIŠLENOVE pneumatike, a na zadnjim pneumatike neke druge robne marke.

You can put different brand tyres on the front and rear

Mogu li se montirati pneumatici različitih šara na prednjim i zadnjim točkovima?

Videli smo da je na prednjim i zadnjim točkovima moguće montirati pneumatike različitih robnih marki. Takođe je moguće na prednjim i zadnjim točkovima montirati pneumatike iste robne marke koji su različitih šara

There can be different treads on the front and rear tyres

Možete li da kombinujete zimske i letnje pneumatike na prednjim i zadnjim točkovima?

U zakonskom smislu ovo nije zabranjeno, ali to nije ono što preporučuju Mišlenovi stručnjaci. Zašto nije? Zato što uslovi na drumu i vremenske prilike mogu dovesti do različitog ponašanja pneumatika.

Na primer, ako na prednjim točkovima montirate letnje pneumatike, a na zadnjim točkovima zimske: tokom zime, vaši zadnji pneumatici će dobro prianjati i neće biti zanošenja i okretanja.

Sa druge strane, biće upravo suprotno: letnji pneumatici će bolje prianjati na suvim drumskim podlogama i postojaće rizik od „zanošenja” uz zimske pneumatike na zadnjim točkovima. Zanošenje je slučaj kada vozilo skreće znatno više nego što mu se to poručuje preko upravljača: to je početak okretanja.

Stoga nije preporučljivo montirati pneumatike za različita godišnja doba na prednjim i zadnjim točkovima, ali ako je to već slučaj, poželjnije je montirati letnje pneumatike na prednjim točkovima, a pneumatika za sva četiri godišnja doba ili zimske pneumatike na zadnjim točkovima.

It is not recommended to mix winter and summer tyres on the front and rear

2 - Montiranje različitih pneumatika na istoj osovini

Mogu li na istoj osovini da montiram pneumatike različitih robnih marki, šara, dubine šare ili pneumatike za različita godišnja doba?

Ovo je načeno zakonom zabranjeno.

Na istoj osovini, pneumatici čak treba da budu istog modela. Međutim, dozvoljeno je odstupanje ako je reč o privremenom korišćenju. Recimo, ako vam se izbušila guma pa vozite sa rezervnim točkom. U tom sličaju, što pre treba da posetite vulkanizersku radnju i popravite/zamenite oštećeni pneumatik.

It is generally prohibited to put tyres of different brands on the same axle
It is generally prohibited to put tyres with different treads on the same axle
It is generally prohibited to have tyres with different depths on the same axle
It is generally prohibited to put tyres for different seasons on the same axle

Zašto je zabranjeno?

U pitanju su dimenzije. Različiti proizvođači pneumatika nude različite prečnike kod različitih modela pneumatika. Njihov obim se stoga može razlikovati ako na istoj osovini montirate različite pneumatike, što može dovesti od neispravnosti funkcije ESP (Program elektronske stabilnosti), i posredno do merenja stepena naduvanosti pneumatika.

Ako obim na levom i desnom točku nisu isti, doći će do razlike u brzini okretanja, pa će senzor, tumačeći to kao da pneumatik nije dovoljno naduvan, poslati poruku. Osim toga, to može dovesti do toga da vozilo vuče na jednu stranu druma ili da se različito ponaša na vlažnim podlogama u zavisnosti od toga da li skrećete levo ili desno

Različite dubine šare na levom i desnom pneumatiku: ako mi se izbuši pneumatik, treba li da zamenim oba pneumatika?

Ako vam se pneumatik izbušio, vulkanizer će utvrditi da li može da se popravi ili treba da se zameni novim.

Ako nema veće razlike u dubinama šare gazećeg sloja na pneumaticima, on će vam zameniti samo onaj izbušeni pneumatik. U suprotnom, preporučiće da zamenite oba pneumatika.

Your mechanic will judge if it is necessary to replace both tyres of the same axle instead of one after a puncture

Kombinovanje pneumatika na 4x4

Uticaj točkova na diferencijal

Pri naglom skretanju, unutrašnji točak mora da se kreće sporije od spoljnog jer magnituda dva kruga nije ista. Zbog toga deferencijal to reguliše i sprečava da se oba točka okreću istom brzinom pri naglom skretanju.

Na 4x4 vozilima, pneumatici su projektovani sa različitim obimom okretanja na prednjim i zadnjim točkovima.

Ova vozila su opremljena diferencijalom koji upravlja raspoređivanjem sile koja se šalje prednjim i zadnjim točkovima shodno ovim različitim obimima.

Ako na svoje 4x4 vozilo montirate pneumatike različitog obima koji nisu oni za koje je to vozilo projektovano, diferencijal će se poremetiti i više neće moći da reguliše rad točkova. Stoga je od suštinske važnosti poštovati preporuke proizvođača za ovaj tip vozila. Savetujemo takođe da se pre montiranja pneumatika različitih stepena ishabanosti na prednjim i zadnjim točkovima 4x4 vozila upoznate sa preporukama proizvođača vozila.

U slučaju bilo kakve nedoumice, posavetujte se sa stručnjakom.

Koristite veb pretraživač za koji ne postoji podrška
Ovaj veb sajt ne podržava internet pretraživač koji koristite. Postoji mogućnost da pojedine funkcionalnosti ne rade kao što je predviđeno, što može dovesti do neobičnog ponašanja veb sajta prilikom njegovog pregledanja. Da biste u potpunosti iskoristili sve prednosti ovog veb sajta koristite ili nadogradite/instalirajte neki od sledećih interenet pretraživača