Zašto su pneumatici za automobile važni?

Zato što se stanje samih pneumatika olako posmatra sve dok se oni ne izlože proveri na drumu.

 

Pneumatici su ti koji dovode do zaustavljanja vozila.

Kad je reč o bezbednosti, pneumatici spadaju u najvažnije delove vašeg vozila.
Kočnicama se zaustavljaju točkovi, ali ne i sam automobil! Pneumatici su ti koji ga zapravo zaustavljaju.

Upoznajmo se pobliže s tim.
Na ovom mestu, gde se guma susreće sa drumom:

infografički objekt automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti za kontaktnu površinu

infografički objekt automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti za kontaktnu površinu

Kontaktna površina nije veća od dlana vaše šake.

I upravo na tom mestu se sve odvija:
kočenje, trakcija, rukovanje, upravljanje, udobnost
Pri velikim brzinama, određeni nedostatak na tako maloj površini može imati ozbiljne posledice.

Međutim, bezbednost zavisi i od vas samih.

Posvetili ste vreme izboru svog automobila.
Podjednako je važno da to učinite i pri izboru pneumatika.

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti bikeb

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti bikeb

Svako od nas se može prisetiti svih onih napetih situacija u kojima su naši pneumatici odigrali ključnu ulogu:

Sećate se onog motocikla koji se pojavio niotkuda

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti dogb

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti dogb

Onog vozača ispred vas koji je naglo zakočio,
psa koji je baš tad prelazio ulicu

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti rainb

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti rainb

Onog napornog putovanja kad je lilo kao iz kabla

Na vašu bezbednost ne utiče samo činjenica kako vi sami vozite ili kako to čine drugi učesnici u saobraćaju.

Ona podjednako zavisi i od vašeg izbora pneumatika.
Da biste vi sami (i članovi vaše porodice) bili sasvim spokojni, posvetite malo vremena mudrom izboru pneumatika!
 
No, kako se bira pravi pneumatik?

Da biste mogli da vršite poređenja, a zatim i da odaberete, imajte na umu ova 4 različita aspekta:

1. Bezbednost

U svakodnevnim situacijama većina pneumatika ponaša se sasvim dobro, ali će se pod teškim uslovima otkriti stvarne razlike među njima.

Dakle, kako možete biti sigurni da vaši pneumatici mogu da se suoče s neočekivanim okolnostima?

Odaberite one koji imaju dobre performanse i pri najgorim vremenskim prilikama ili na drumskim podlogama sa kojima se možete suočiti.
I to će označiti ogromnu razliku:
Na vlažnim podlogama, naši pneumatici imaju i do 6 metara kraću zaustavnu putanju u odnosu na druge premijumske robne marke pneumatika koji su montirani na istom vozilu. A to odgovara dužini od gotovo jednog i po automobila!

Zasnovano na internim ispitivanjima kočenja na vlažnoj podlozi za pneumatike MICHELIN Primacy 3ST i Bridgestone Ecopia EP100a Touring u dimenzijama 205/55R16.

Nisu baš svi pneumatici isti – izbor onih pravih garantuje vam bezbednost.

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti o bezbednosti

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti o bezbednosti

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti za vrednost

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti za vrednost

2. Vrednost

Kompromisno rešenje u ovom trenutku može označiti znatno veći trošak kasnije. Zašto? Zato što korišćenjem pneumatika koji traju duže i koji vam pomažu da uštedite na gorivu zapravo štedite na duge staze.

Odlučite se za efikasnije pneumatike danas, a zamenite ih znatno kasnije! (I na neko vreme uopšte ne razmišljajte o kupovini pneumatika)

3. Uživajte u vožnji

Slično kao u slučaju cipela, i pneumatik za vas mora da bude skrojen po meri.

1/ Probajte da vozite neko drugo vozilo
2/ Isprobajte neki drugi komplet pneumatika
U oba slučaja doživećete sasvim drugačije iskustvo u vožnji.

Prema tome, da li uživate u udobnoj vožnji? Želite li preciznost koja vam omogućava da tu krivinu savladate kao pravi profesionalac?

Neka i vaši pneumatici odražavaju vaš lični stil

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti za uživanje u vožnji

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti za uživanje u vožnji

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti o performansama bezbedne vožnje

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti o performansama bezbedne vožnje

4. Sportski automobil?

Sprinteru ne pada na pamet da trči u papučama.
Isto je i sa vašim automobilom.

Sportski ili luksuzan automobil neće moći da iskaže ove svoje odlike ukoliko njegovi pneumatici tu snagu ne mogu da prenesu i na drum.

 

 

Očuvajte bezbednost svojih pneumatika

Većina među nama vrlo dobro zna šta je to bezbedna vožnja.
Međutim, šta je sa očuvanjem bezbednosti pneumatika?
Svega nekoliko sitnica pomoći će vam da izbegnete neprijatna iskustva.

Zašto je to važno

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti o uštedama

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti o uštedama

Pomaže mi da uštedim

  • Proveravanje pritiska u pneumaticima i mere njihovog redovnog održavanja, kao što su zamena položaja točkova, balansiranje i provere mogu vam pomoći da uštedite novac.

Produžava vek trajanja vaših pneumatika tako da ne morate često da ih kupujet

Obične sitnice kao što je provera pritiska u pneumaticima, a time i provera da li su pravilno napumpani, u velikoj se meri može odraziti na njihov vek trajanja. Premalo ili previše napumpani pneumatici ne habaju se ravnomerno i time ne traju dugo. Recimo, životni vek pneumatika koji je sve vreme za 20% manje napumpan nego što je predviđeno, trajaće 20% kraće.

A to znači da će pneumatik koji bi pod normalnim okolnostima trebalo da pređe 40.000 km, biti već istrošen na 32.000 km. Osim toga, budući da prednja i zadnja osovina, kao i leva i desna strana vašeg automobila, ne troše pneumatike u podjednakoj meri, redovnom zamenom položaja točkova obezbedićete ravnomerno habanje pneumatika i produžiti im životni vek.

Uštedeće vam novac za gorivo

  • Nedovoljno napumpani pneumatici jedan su od glavnih razloga povećane potrošnje goriva.
  • Nedovoljno napumpani pneumatici imaju veći otpor kotrljanja, čime motoru treba više snage da pokreće vaše vozilo.
automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti o bezbednosti

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti o bezbednosti

Garantuju bezbednost

Pneumatici su jedina tačka kontakta koju vaše vozilo ima s drumom – u svakom trenutku oni moraju biti u dobrom radnom stanju ne bi li se time osigurala vaša bezbednost. Da biste izbegli moguće probleme, poštujte ove važne savete o njihovom održavanju:

  • Vizuelno proveravajte pneumatik

Ne primećuje se baš uvek da je jedan od vaših pneumatika oštećen. Da biste izbegli iznenadne probleme redovno pregledajte svoje pneumatike u pogledu bilo kakvog habanja i drugih oštećenja. Jednom godišnje pneumatike treba da pregleda i stručno lice.

  • Proverite pritisak vazduha:

Neodgovarajući pritisak u pneumaticima može se odraziti na ponašanje vozila i na kočenje, a posebno u uslovima vlažnih kolovoza, čime ozbiljno može ugroziti vašu bezbednost. Korišćenje pneumatika koji su u priličnoj meri ispumpani može dovesti do preteranog zagrevanja i u konačnom ishodu do njihovog pucanja. Pritisak u pneumaticima proveravajte jednom mesečno, kao i pre svakog dužeg putovanja.

  • Poštujte kapacitet opterećenja:

Nastojte da ne prekoračite kapacitet opterećenja koji je u vezi sa indeksom nosivosti pneumatika. Na previše opterećenim pneumaticima može doći do preteranog zagrevanja čime i do njihovog iznenadnog uništenja.

  • Vožnja velikom brzinom* može oštetiti vaš pneumatik:

Pri velikim brzinama pneumatici imaju veće izglede da se oštete usled loših uslova na kolovozu ili zbog preteranog zagrevanja. Osim toga, velike brzine mogu doprineti ubrzanom gubitku vazduha u pneumaticima ili dovesti do iznenadne eksplozije pneumatika, a time i do gubitka kontrole nad vozilom.

Koristite rezervni pneumatik!

Primetite li bilo kakvo oštećenje na pneumatiku ili samom točku, zamenite ga rezervnim točkom i omogućite stručnom licu da ih pregleda.

* Prekoračenje postavljenih ograničenja brzine vožnje svakako se ne preporučuje, a nije ni dozvoljeno.

Balansiranje pneumatika: šta je potrebno da znam?

O čemu je reč?

  •  Pri montiranju pneumatika raspodela težine na spoju pneumatika i točka ponekad nije savršeno ravnomerna po obodu samog pneumatika.
  •  Točak nije izbalansiran onda kad je jedan njegov deo teži ili lakši od ostatka točka. I kao rezultat toga dolazi do poskakivanja ili klaćenja, što skraćuje vek šare gazećeg sloja, pojačava vibracije i doprinosi pritisku na vaše vozilo.
  •  Balansiranjem pneumatika nadomešćuju se težinske razlike i time obezbeđuje uravnoteženost težine pneumatika. Tamo gde je potrebno, stručno lice će dodati tegiće kao protivtežu na pneumaticima.

 

Kad je potrebno da izbalansiram pneumatike?

  • Kad se menja pneumatik
  • Kad je balansna težina pomerena ili uklonjena
  • Kad kupite nove pneumatike

 

Kako se točkovi balansiraju?

  1.  Da bi izbalansirao točak vaš mehaničar koristi mašinu za balansiranje ne bi li time odredio problematične tačke.
  2.  Tegovi se onda pričvršćuju za spoljašnjost ili unutrašnjost felne kao protivteža centrifugalnim silama koje deluju na problematičnim mestima dok se točak okreće.

 

Još neki dodatni savet?

Ako ikad osetite bilo kakvo poskakivanje, klaćenje ili vibracije, bez odlaganja se obratite stručnom licu.

 

Potrebna vam je dodatna pomoć?