tyre wear indicator

Kako da protumačite pokazatelj ishabanosti gume?

Korisni predlozi i saveti

Posedovanje ispravnih guma na vozilu suštinski je preduslov za bezbednost u saobraćaju tokom vožnje.

Osim toga, provera stanja guma predstavlja i suštinski deo redovnog održavanja vozila u cilju bezbedne vožnje. Brojni su faktori koje treba uzeti u obzir prilikom procene stanja vaših guma, od znakova habanja i njihovog kidanja pa sve do stanja rubova guma. Ipak, jedan od najvažnijih faktora jeste dubina šare gazećeg sloja gume.

KONTROLNI SPISAK: GLAVNI ZNAKOVI ISHABANOSTI ŠARE GAZEĆEG SLOJA
  • Dubina šare gazećeg sloja koja je ispod zakonski dozvoljene najmanje dubine (1,6 mm za automobile);
  • Uočljiva kidanja, pukotine ili useci na rubu gume;
  • Mrlje ili gubitak boje na gumi;
  • Neuobičajena ispupčenja ili deformisani delovi ruba gume, habanje gume sa spoljne strane;
  • Vidljivi ili oštećeni gajtani na vencu;
  • Razdvojeni delovi šare gazećeg sloja ili popucali elementi gume.

Šta je pokazatelj ishabanosti gume?

Pokazatelji ishabanosti šare gazećeg sloja gume jesu oznake koje su ravnomerno raspoređene duž šare gazećeg sloja, a na osnovu kojih možete da ustanovite koliki deo šare gazećeg sloja je ishaban. Na MIŠLENOVIM gumama za putničke automovile, na gumama je ugraviran logotip Michelin Man koji olakšava pronalaženje mesta na kojima se nalaze pokazatelji dubine šare gazećeg sloja. Na ovaj način, prilikom provere guma, sasvim brzo možete da ustanovite da li je šara gazećeg sloja na gumi previše ishabana.

tyre wear indicator 1

Na najnovijim Mišlenovim gumama, mogu se pronaći i druge vrste inovativnih pokazatelja ishabanosti šare gazećeg sloja, kao što je Wear2Check.

Nakon što se guma ishaba do nivoa pokazatelja ishabanosti gume, takva šara je na zakonski dozvoljenoj granici dubine od 1,6 mm i guma se u tom slučaju mora zameniti.

tyre wear indicator 2

Kako korišćenjem pokazatelja ishabanosti gume proveravam dubinu šare gazećeg sloja? 

Parkirajte vozilo na nekoj ravnoj površini na otvorenom mestu gde nema mnogo saobraćaja, recimo, u kućnom dvorištu ili na nekom parkingu, kako biste što lakše mogli da pristupite svojim gumama. Isključite motor i podignite ručnu kočnicu.

Pronađite pokazatelje ishabanosti šare gazećeg sloja gume kako biste utvrdili da li je na gumi dostignuta zakonski dozvoljena najmanja dubina šare. Po potrebi, koristite i poseban merač za tačno merenje postojeće dubine šare. Ovo je jednostavna alatka namenjena merenju dubine šare na automobilskim gumama. Proverite dubinu na više mesta po celom obodu gume, u slučaju da je habanje neravnomerno.

tire wear indicator 3

I kad to već radite, možda ćete želeti da iskoristite priliku i da na svim gumama proverite i ostale znakove habanja sa prethodnonavedenog kontrolnog spiska – habanje gume se može ispoljiti na različite načine, uključujući središnje delove gume i krajnje izolovana mesta.

Proveru guma bi trebalo redovno poveriti stručnom licu, koje može ispitati njihovu unutrašnjost radi provere znakova oštećenja i habanja, što će ovo lice svakako obaviti i sa njihove spoljne strane. [LINK do Lokatora prodavaca]

Pročitajte i naš članak o tome kako se proverava šara gazećeg sloja na gumama.

Kada zameniti gume?

Iako se može učiniti kao dobra zamisao da gume zamenite čim počnu da se habaju i pre nego što dostignu zakonski dozvoljenu minimalnu dubinu šare gazećeg sloja, ovo predstavlja skupo i nepotrebno rešenje koje može negativno uticati na životnu sredinu. U tom smislu, Mišlen kroz neprestane inovacije nudi gume koje se sasvim bezbedno mogu koristiti sve do dostizanja zakonski dozvoljene minimalne dubine šare. Zahvaljujući MIŠLENOVIM tehnologijama koje se rukovode Performansama stvorenim da traju, postignut je spoj izuzetne dugotrajnosti i vrhunskih performansi, od prvog do poslednjeg pređenog kilometra.

Međutim, nakon što šara na gumama dostigne dubinu od 1,6 mm, gume je važno što pre zameniti kako bi se osigurala najveća moguća bezbednost na drumu, ali i poštovanje zakonskih propisa. U slučaju da imate bilo kakve nedoumice u pogledu svojih guma ili smatrate da se one prebrzo habaju, važno je da što pre posetite stručno lice koje će proveriti njihovo pravo stanje. 

Knowing when to replace your tires | Michelin Garage

Koji su rizici vožnje sa gumama čija je šara gazećeg sloja jako mala (ćelave gume”)?

Iako je sasvim uobičajeno da se šara gazećeg sloja gume s vremenom haba i da postaje sve plića, redovnom proverom te dubine izbeći ćete sve eventualne probleme, a naročito ako ustanovite da se vaše gume habaju neravnomerno ili da se taj proces odvija suviše brzo.

U slučaju kad je šara gazećeg sloja na gumi suviše mala, guma zbog toga sve teže prianja na drumsku podlogu, što može ugroziti vas i ostale učesnike u saobraćaju. To naročito postaje problem u slučaju padavina i vlažnih drumskih podloga, kada je potrebno postići što bolje prianjanje za drumsku podlogu kako bi se održala kontrola nad vozilom i smanjili rizici od pojave akvaplaninga.

Osim što se time otežava sama vožnju, jer je prianjanje za drumsku podlogu sve manje, vožnja sa „ćelavim gumama”, odnosno sa gumama čija je šara gazećeg sloja ispod zakonski dozvoljenog minimuma od 1,6 mm smatra se i saobraćajnim prekršajem za koji se izriče kazna.

Postoje li neki uobičajeni razlozi za prerano habanje šare gazećeg sloja gume?

Važno je imati na umu da u zavisnosti od samog uzroka postoje i različite vrste habanja šare gazećeg sloja gume. U nastavku navodimo nekoliko uobičajenih uzroka i različite vrste preranog habanja šare gazećeg sloja :

  • Nedovoljno napumpane gume : dolazi do neravnomernog habanja gume na spoljnim ivicama same gume;
  • Preterano napumpane gume : dolazi do preranog habanja šare u središtu same gume;
  • Nepravilno podešen nagib : dolazi do habanja gume po unutrašnjem ili spoljnom rubu gume.


U slučaju da se to dogodi, odvezite automobil u najbližu servisnu radionicu kako biste dobili stručan savet.

banner dealer locator

Brzo pronađite prodavnicu pneumatika blizu vas

Traži prema
Adresa, grad ili poštanski broj
Automobil
  • Automobil
  • Motor
Pronađi me
Traži

Na koji način mogu da sprečim habanje šare gazećeg sloja gume i produžim životni vek svojih guma?

Kao vozač, imate prilično veliki stepen kontrole nad brzinom habanja guma na svom vozilu. Zato je vrlo važno da tokom vožnje imate na umu nekoliko važnih faktora ne bi li vaše gume potrajale što duže.

Jedan od ključnih faktora jeste pravilan pritisak u gumama shodno opterećenju vozila, kao i da ne prelazite najveći dozvoljeni kapacitet nosivosti koji preporučuje proizvođač, jer se gume time izlažu nepotrebnom opterećenju. Ove informacije možete pronaći na poklopcu rezervoara za gorivo, na nalepnici na vratima vozača ili u priručniku za korišćenje vozila.

U toku vožnje treba izbegavati iznenadna kočenja ili prevelika ubrzavanja, kao i prebrzu vožnju preko svih onih prepreka koje mogu oštetiti gumu, kao što su rupe na putu, ležeći policajci i ivičnjaci. I na kraju, trebalo bi da redovno proveravate ispravnost svog vozila starajući se o tome da su gume pravilno napumpane, a trap na automobilu centriran.

Koristite veb pretraživač za koji ne postoji podrška
Ovaj veb sajt ne podržava internet pretraživač koji koristite. Postoji mogućnost da pojedine funkcionalnosti ne rade kao što je predviđeno, što može dovesti do neobičnog ponašanja veb sajta prilikom njegovog pregledanja. Da biste u potpunosti iskoristili sve prednosti ovog veb sajta koristite ili nadogradite/instalirajte neki od sledećih interenet pretraživača