(1) MICHELIN Acoustic Technology smanjuje nivo buke u automobilu za skoro 20% (Interno merenje buke, obavljeno 2020. na veličini 245/45 R19 na KIA Cadenza. Nivo buke meren u opsegu "170-230Hz".) Rezultati mogu varirati u zavisnosti od vozila, opsega i veličine pneumatika, brzine i uslova na putu.
Kada vozite auto-putem, brzina povećava buku u kabini, što naravno može izazvati neprijatno i zamorno iskustvo vožnje. Da bi prevazišao ovu neprijatnost, Michelin je razvio akustičnu tehnologiju za kreiranje tihih pneumatika koji značajno smanjuju buku u automobilu bez ugrožavanja performansi.
Saznajte kako ovo funkcioniše.
REZIME:
Zašto čujemo buku u kabini?
Da biste u potpunosti razumeli efikasnost našeg rešenja, korisno je objasniti izvor buke. Buku koju čujete u kabini ne proizvode pneumatici. U stvari, udubljenja na putu udaraju o gazeći sloj pneumatika, stvarajući vibracije različitog stepena u zavisnosti od kvaliteta puta, brzine i vozila.
Pošto je pneumatik šupalj i sadrži komprimovani vazduh, on deluje kao rezonantna komora, pomalo kao bubanj sa rastegnutom kožom. Kao rezultat toga, zvuk vibracija se pojačava i ljudi u automobilu čuju neprijatno zujanje, posebno kada je vozilo električno, jer je motor tih.
Posebna tehnologija za tihe pneumatike
Razvili smo rešenje za dizajniranje tihih pneumatika kako bismo poboljšali akustični komfor u kabini. Rešenje, MICHELIN Acoustic Technology, koje efikasno smanjuje buku u automobilu koju izaziva put.
Rezultat je značajno smanjenje unutrašnje buke za približno 20%(1).
Penasto rešenje za prigušivanje buke
Posebno dizajnirano rešenje od poliuretanske pene smanjuje buku u automobilu tako što prigušuje njegovu rezonanciju, što omogućava vozačima i putnicima da u potpunosti koriste uređaje za komunikaciju bez upotrebe ruku, dok istovremeno smanjuju zamor vozača tokom dugih vožnji. MICHELIN Acoustic Technology čak i prigušuje unutrašnju buku tokom vožnje po promenljivim uslovima na putu.
Posebno dizajnirano rešenje poliuretanske pene pomaže u smanjenju buke u automobilu prigušujući njegovu rezonanciju
Dezen gazećeg sloja koji čini pneumatike tišim
Ne samo da ova specijalna pena prigušuje buku na putu, već je i dezen gazećeg sloja dizajniran da učini pneumatike tišima. Da bismo to uradili, koristimo alat za simulaciju (Piano Noise Reduction), pre razvoja, koji nam omogućava da proučimo ispravan raspored strukturnih blokova šare gazećeg sloja pneumatika.
Zašto?
Zato što šara gazećeg sloja sa blokovima iste širine generiše frekvenciju, a samim tim i buku, prilikom kotrljanja. Dakle, da bismo izbegli buku koju generiše ponavljanje šare gazećeg sloja, vodimo računa da blokovi šare gazećeg sloja budu različite širine bez ugrožavanja performansi pneumatika.
Šta znači vrednost u decibelima na etiketi pneumatika?
Na samom dnu etikete pneumatika nalazi se vrednost u decibelima.
Važno je napomenuti da ova vrednost izražava buku koja se emituje izvan vozila, a ne kvalitet unutrašnje akustike.
Koji pneumatici MICHELIN imaju akustičnu tehnologiju?
Količina pene varira u zavisnosti od vrste frekvencija koje treba potisnuti. A one su usko povezani sa vozilom. Zbog toga je ova tehnologija osmišljena u saradnji sa proizvođačima vozila. Drugim rečima, pneumatici opremljeni MICHELIN Acoustic tehnologijom su isključivo dizajnirani kao OE (Originalna oprema), odnosno već su ugrađeni u vozila u trenutku kupovine, kako bi se osigurala optimalna efikasnost za odgovarajuće frekvencije. Sve da bi vaša putovanja bila prijatnija i manje zamorna.
Možda će vas zanimati i naš članak: "Buka automobila: da li su električni automobili tiši od automobila na benzin?"
Pronađite pravi pneumatik za svoje vozilo
Unesite tip vozila ili dimenzije guma
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo
Zakonske napomene