Ostali korisni predlozi i saveti

Upravljenje vozilom se izmenilo - Zašto moj auto podrhtava ?
Upravljenje vozilom se izmenilo - Zašto moj auto podrhtava ?
Simptomi: Vibracije ili krivudanje

Dijagnostika: Pneumatici nisu izbalansirani ili postoji kvar u sistemu upravljanja i vešanja
- Neizbalansirani pneumatici mogu izazvati vibracije koje dovode do zamora vozača u vožnji, do preranog ili neravnomernog habanja šare gazećeg sloja i do nepotrebnog habanja i cepanja u sistemu vešanja vašeg vozila.
Rešenje i saveti
- Rešenje može biti sasvim jednostavno: u vidu ponovnog balansiranja vaših pneumatika.
- Osim toga, možda ćete morati da popravite sistem upravljanja i vešanja.
- Na prvi znak vibracija ili krivudanja posetite stručnjaka za pneumatike.
- U slučaju da se ponovnim balansiranjem pneumatika ne otklone vibracije, proverite centriranje trapa i/ili komponenata sistema vešanja.
- Pneumatici se moraju balansiranti kad se prvi put postavljaju na felne ili kad se ponovo montiraju nakon popravke.
Simptomi: Vuča na jednu stranu ili loše upravljanje
Dijagnostika 1: Loša izbalansiranost trapa
Neravnomerno habanje prednjih ili zadnjih pneumatika znači da vam je potrebno balansiranje trapa.
Rešenje:
Mnoga današnja vozila opremljena su zadnjim vešanjem koje se može koristiti u cilju balansiranja trapa. Ako je ovo jedan od tih slučajeva, vašem vozilu će možda biti potrebno balansiranje prednjeg dela ili balansiranje za sva četiri točka, u zavisnosti od ispoljenih simptoma. Neka stručnjak za pneumatike pregleda vaše vozilo.

Simptomi: Loše rukovanje

Dijagnostika: Oštećenje pneumatika koje zahteva popravku
- Većinu bušotina ili useklina nastalih od eksera dubine do 6 mm na šari mogu sanirati stručna lica za pneumatike koja će koristiti postupke koji su odobreni u ovoj delatnosti.
- Krpljenje na samom pneumatiku nije pouzdano i može biti opasno budući da se nakon bušenja mora pregledati i unutrašnjost samog pneumatika.
Rešenje:
- Pravilna popravka radijalnog pneumatika (većina pneumatika je ovog tipa) podrazumeva postavljanje gumene zakrpe na unutrašnji zid pneumatika, kao i gumeno ispunjavanje rupe.
- Ne pokušavajte da popravljate pneumatike sa bušotinama na šari koje su dublje od 6 mm ili bilo koje bočne bušotine. Takođe, ne pokušavajte popravku pneumatika koji su istrošeni ispod 2/32" dubine šare gazećeg sloja.
- Oštećen pneumatik zamenite rezervnim pneumatikom – ali pre toga na rubu rezervnog pneumatika proverite tačan pritisak naduvavanja, ograničenja u pogledu brzine i pređene kilometraže. Svoje vozilo odvezite na pregled kod stručnjaka za pneumatike.
Ostali korisni predlozi i saveti