Upravljenje vozilom se izmenilo - Zašto moj auto podrhtava ?

Simptomi: Vibracije ili krivudanje

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti bezbedna vožnja

automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti bezbedna vožnja

Dijagnostika: Pneumatici nisu izbalansirani ili postoji kvar u sistemu upravljanja i vešanja
  • Neizbalansirani pneumatici mogu izazvati vibracije koje dovode do zamora vozača u vožnji, do preranog ili neravnomernog habanja šare gazećeg sloja i do nepotrebnog habanja i cepanja u sistemu vešanja vašeg vozila.

 

Rešenje i saveti
  • Rešenje može biti sasvim jednostavno: u vidu ponovnog balansiranja vaših pneumatika.
  • Osim toga, možda ćete morati da popravite sistem upravljanja i vešanja.
  • Na prvi znak vibracija ili krivudanja posetite stručnjaka za pneumatike.
  • U slučaju da se ponovnim balansiranjem pneumatika ne otklone vibracije, proverite centriranje trapa i/ili komponenata sistema vešanja.
  • Pneumatici se moraju balansiranti kad se prvi put postavljaju na felne ili kad se ponovo montiraju nakon popravke.

 Simptomi: Vuča na jednu stranu ili loše upravljanje

infografički objekt automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti vuča u stranu upravljanje

infografički objekt automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti vuča u stranu upravljanje

Dijagnostika 1: Loša izbalansiranost trapa

Neravnomerno habanje prednjih ili zadnjih pneumatika znači da vam je potrebno balansiranje trapa.

Rešenje:

Mnoga današnja vozila opremljena su zadnjim vešanjem koje se može koristiti u cilju balansiranja trapa. Ako je ovo jedan od tih slučajeva, vašem vozilu će možda biti potrebno balansiranje prednjeg dela ili balansiranje za sva četiri točka, u zavisnosti od ispoljenih simptoma. Neka stručnjak za pneumatike pregleda vaše vozilo.

Simptomi: Loše rukovanje

infografički objekt automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti loše rukovanje

infografički objekt automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti loše rukovanje

Dijagnostika: Oštećenje pneumatika koje zahteva popravku
  •  Većinu bušotina ili useklina nastalih od eksera dubine do 6 mm na šari mogu sanirati stručna lica za pneumatike koja će koristiti postupke koji su odobreni u ovoj delatnosti.
  •  Krpljenje na samom pneumatiku nije pouzdano i može biti opasno budući da se nakon bušenja mora pregledati i unutrašnjost samog pneumatika.

 

Rešenje:
  •  Pravilna popravka radijalnog pneumatika (većina pneumatika je ovog tipa) podrazumeva postavljanje gumene zakrpe na unutrašnji zid pneumatika, kao i gumeno ispunjavanje rupe.
  •  Ne pokušavajte da popravljate pneumatike sa bušotinama na šari koje su dublje od 6 mm ili bilo koje bočne bušotine. Takođe, ne pokušavajte popravku pneumatika koji su istrošeni ispod 2/32" dubine šare gazećeg sloja.
  •  Oštećen pneumatik zamenite rezervnim pneumatikom – ali pre toga na rubu rezervnog pneumatika proverite tačan pritisak naduvavanja, ograničenja u pogledu brzine i pređene kilometraže. Svoje vozilo odvezite na pregled kod stručnjaka za pneumatike.

 

Potrebna vam je dodatna pomoć?