tyre repair

Popravka guma: da li se moja guma može popraviti?

Korisni predlozi i saveti

Da li ste nedavno imali probušenu gumu? Pitate se da li je popravka gume moguća i kako to učiniti? Saznajte naše odgovore u ovom članku.

Kako da znam da li je popravka gume moguća?

Prva stvar koju treba znati je da zavisi od toga gde je guma probušena.

U delu gazećeg sloja:

Guma je u većini slučajeva popravljiva. Osim ako je bušenje preveliko,
popravka gume je obično moguća. Međutim, važno je ukloniti gumu kako biste bili sigurni da nema kamenčiće i/ili nije oštećena vožnjom pod niskim pritiskom.

U predelu ramenog bloka:

Popravka probušenih guma u ovoj oblasti nije moguća. Guma mora biti zamenjena.

Na boku:

Guma se uglavnom ne može popraviti, postoji veliki rizik da je ubod oštetio i oslabio celokupnu strukturu.

Postoji jedan izuzetak:
Ako ocena brzine na bočnoj strani vaše gume ne prelazi T ocenu, zid se može popraviti ako je rupa prečnika 3 mm ili manje. Osim ovog indeksa, popravka guma se ne preporučuje da bi se izbegao eventualni bezbednosni rizik

U kom slučaju se probušena guma u području gazećeg sloja ne može popraviti?

Kada dođe do bušenja gume, postoji manje-više duga faza samonosivosti dok se vozilo potpuno ne zaustavi. Kada vozite sa probušenom gumom ili sa niskim pritiskom, guma može da pretrpi oštećenje celokupne strukture (šaranje, krckanje, dislokacija pneumatika).

Kako to funkcioniše?

Kada vozite pod niskim pritiskom ili sa probušenom gumom, bočna strana se gnječi.

Ovo uzrokuje pogoršanje ukupne strukture gume što može dovesti do nekoliko problema:

- Išaranost pneumatika: guma je obeležena sa unutrašnje strane nakon što je zgnječena usled nedostatka vazduha (nizak pritisak).
- Krckanje unutrašnje gume: komadi gume se zagrevaju i odlamaju.
- Dislokacija gume koja dovodi do njenog pucanja.

Ako je trup oštećen, vaša guma je preslaba i ne može se popraviti, čak i ako je ubod u gazećem sloju

Popravka guma: 3 metode

Postoje tri načina da se popravi guma:

– PRP-om, poznatim i kao „pečurka“: ova popravka guma, koju obavljaju profesionalci, je najkvalitetnija. Rastavlja gumu, pregleda unutrašnjost da bi proverio da li ima oštećenja, puni rupu, ubacuje PRP iznutra i zalepi je tako da se dobije potpuna zaptivka.

- Fitiljem: ubacuje se u gumu spolja. Ova vrsta popravke guma se strogo ne preporučuje jer ne uključuje proveru unutrašnjosti pneumatika nakon vožnje pod niskim pritiskom ili probušene gume i procenu eventualne štete koja je nastala.

- Zakrpom: ovo je sličan proces onom koji se koristi za popravku unutrašnje gume bicikla. Ova vrsta popravke se takođe ne preporučuje jer će izvršiti zaptivanje iznutra, ali ne i između gazećeg sloja i unutrašnje gume. Stoga će postojati rizik od infiltracije vode i oksidacije (delimično metalnih) slojeva. Ako dođe do ovog oštećenja, to može dovesti do pucanja gume

Komplet za popravku guma: može li efikasno popraviti gumu?

Komplet za popravku guma se uglavnom sastoji od spreja za popravku probušenih delova koji popunjava rupu ubrizgavanjem pene u gumu ili bušenjem za popunjavanje rupe spolja.

Michelin ne preporučuje da trajno popravite gumu ovim metodama jer neće biti izvršena provera unutrašnjosti gume, što vas može izložiti rizicima navedenim iznad. U slučaju probušene gume, takođe je preporučljivo zameniti točak i zatim odneti probušenu gumu na pregled.

Ako nemate rezervnu gumu ili ako nije upotrebljiva, pozovite mehaničara da odveze vaše vozilo u najbližu garažu.

Ako nijedno nije moguće, onda koristite komplet za popravku guma kao poslednje sredstvo. Ova vrsta popravke može biti samo privremena tako da možete da se odvezete do najbliže garaže gde će profesionalac tada proceniti da li je guma popravljiva ili treba da se zameni

map search desktop

Brzo pronađite prodavnicu pneumatika blizu vas

Traži prema
Adresa, grad ili poštanski broj
Automobil
  • Automobil
  • Motor
Pronađi me
Traži

Popravka guma od strane profesionalaca

Efikasna popravka guma je tehnička operacija, a za to su obučeni profesionalci. Oni znaju da ispitaju unutrašnjost gume i utvrde da li je popravljiva.

tyre repair step 1

Nakon lociranja tačne lokacije punkcije, strano telo se uklanja

tyre repair step 2

Područje se čisti unutar gume i nanosi se proizvod na zahvaćeno područje.

tyre repair step 3

U rupu se iznutra ubacuje "pečurka".

tyre repair step 4

Onda se istureni deo odseče. Rupa je popunjena i zaptivka je optimalna.

Da li je bezbedno popraviti probušenu gumu

114132666 comp

Gume ponekad mogu da se voze na velikim brzinama. Zato je važno da se guma pravilno popravi kako bi se obezbedila vaša bezbednost.

Popravka guma je bezbedna samo ako se obavlja pravilno, zbog čega je važno da je obavi profesionalac. Ako se nakon pregleda utvrdi da se guma može popraviti, profesionalac će postaviti ispravnu stopu u rupu i dati vam gumu koja radi jednako dobro kao i pre bušenja.

Ako guma nije oštećena zbog bušenja, njen životni vek će biti potpuno isti kao da guma nije probušena.

Da li se sve vrste guma mogu popraviti?

Neke gume su dizajnirane za posebne potrebe. Imaju specifične karakteristike koje mogu pokrenuti pitanje njihove popravljivosti. Postoje tri tipa: 

Akustične gume :

Sadrže specijalnu penu koja smanjuje zvuk gume tokom rada.
Ova vrsta gume se može popraviti na isti način kao i standardna guma.
Neki proizvođači ne obezbeđuju rezervnu gumu na određenim vozilima i odlučuju da ugrade gume otpornije na bušenje u ovom slučaju: 

Samozaptivne gume :

Ove gume se samopopravljaju samo u zoni gazećeg sloja.
U slučaju punkcije, samoometajuća guma začepi rupu.
Ova vrsta gume se može popraviti na isti način kao i standardna guma.
Ako su samozaptivne gume dostupne u dimenzijama koje je proizvođač odredio za vaše vozilo, možete izabrati da ih ugradite. 

Samonosive gume:

Ove gume omogućavaju nastavak vožnje do najbliže garaže nakon bušenja bez oštećenja unutrašnjosti gume.

U Michelin-u, samonosive gume imaju oznaku ZP (Nulti pritisak) i/ili EMT (gume za produženu mobilnost).
Samonosive gume se mogu popraviti jednom. 

Imajte na umu da se samonosive gume montiraju na određeni naplatak prilagođen određenoj kategoriji vozila. Ne mogu se montirati na normalan naplatak. 

Koristite veb pretraživač za koji ne postoji podrška
Ovaj veb sajt ne podržava internet pretraživač koji koristite. Postoji mogućnost da pojedine funkcionalnosti ne rade kao što je predviđeno, što može dovesti do neobičnog ponašanja veb sajta prilikom njegovog pregledanja. Da biste u potpunosti iskoristili sve prednosti ovog veb sajta koristite ili nadogradite/instalirajte neki od sledećih interenet pretraživača