automobil za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti bezbedna vožnja

Šara gazećeg sloja pneumatika ne izleda najbolje

Simptom: Ishabanost na obe ivice

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti ishabanost obe ivice

Dijagnostika: Nedovoljno napumpani pneumatici

  •  Ovim se šari gazećeg sloja smanjuje vek trajanja time što se povećava habanje na spoljnim ivicama (ili po obodu) pneumatika 
  •  Dolazi do dodatnog zagrevanja koje smanjuje trajnost pneumatika i može dovesti čak i do pucanja pneumatika
  •  Kroz povećanje otpora kotrljanja smanjuje se ekonomičnost potrošnje goriva

 

Rešenje:

Dopumpajte pnumatik do visine odgovarajućeg pritiska vazduha (označen sa „psi” na meraču pritiska)
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.

Simptom: Habanje u središtu ili prekomerno habanje

Dijagnostika: Preterano napumpani pneumatici

  •  Središte šare podnosi najveći deo opterećenja i brže se haba od spoljnih rubova.
  •  Da biste ovo sprečili, pneumatike uvek proveravajte u hladnom stanju, pre same vožnje ili tri sata nakon završene vožnje.
     

Rešenje:

Koristeći merač pritiska ispumpajte vazduh iz pneumatika sve do vrednosti za „psi” koju preporučuje proizvođač vašeg vozila.
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti habanje u središtu

Simptom: Neravnomerno habanje

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti neravnomerno habanje

Dijagnostika 1: Loša izbalansiranost trapa

Neravnomerno habanje prednjih ili zadnjih pneumatika znači da vam je potrebno balansiranje trapa.

Rešenje:

Mnoga današnja vozila opremljena su zadnjim vešanjem koje se može koristiti u cilju balansiranja trapa. Ako je ovo jedan od tih slučajeva, vašem vozilu će možda biti potrebno balansiranje prednjeg dela ili balansiranje za sva četiri točka, u zavisnosti od ispoljenih simptoma. Neka stručnjak za pneumatike pregleda vaše vozilo.

Dijagnostika 2: Problem prenaduvenih pneumatika

  • Središte šare podnosi najveći deo opterećenja i brže se haba od spoljnih rubova.
  • Da biste ovo sprečili, pneumatike uvek proveravajte u hladnom stanju, pre same vožnje ili tri sata nakon završene vožnje.

 

Rešenje:

Koristeći merač pritiska ispumpajte vazduh iz pneumatika sve do vrednosti za „psi” koju preporučuje proizvođač vašeg vozila.
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.

Simptom: Iskrzanost

Dijagnostika 1: Loša izbalansiranost trapa

Neravnomerno habanje prednjih ili zadnjih pneumatika znači da vam je potrebno balansiranje trapa.

Rešenje:

Mnoga današnja vozila opremljena su zadnjim vešanjem koje se može koristiti u cilju balansiranja trapa. Ako je ovo jedan od tih slučajeva, vašem vozilu će možda biti potrebno balansiranje prednjeg dela ili balansiranje za sva četiri točka, u zavisnosti od ispoljenih simptoma. Neka stručnjak za pneumatike pregleda vaše vozilo.

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti iskrzanost

Simptom: Nazubljene ivice i paperjaste ivice

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti nazubljenost

Dijagnostika: Loše centriranje trapa

Ako trap vašeg vozila nije dobro centriran, ivice šare gazećeg sloja poprimaju nazubljen ili paperjast izgled. Ovo se javlja kao rezultat nepravilnog trljanja pneumatika o kolovoz.

Rešenje:

Vašem autu je najverovatnije potrebna odgovarajuća korekcija u centriranju trapa. Obratite se stručnjaku za pneumatike za pomoć

Simptom: Oštećenja

Dijagnostika: Oštećenje pneumatika koje zahteva popravku

  •  Većinu bušotina ili useklina nastalih od eksera dubine do 6 mm na šari mogu sanirati stručna lica za pneumatike koja će koristiti postupke koji su odobreni u ovoj delatnosti.
  •  Krpljenje na samom pneumatiku nije pouzdano i može biti opasno budući da se nakon bušenja mora pregledati i unutrašnjost samog pneumatika

 

Rešenje:

  •  Pravilna popravka radijalnog pneumatika (većina pneumatika je ovog tipa) podrazumeva postavljanje gumene zakrpe na unutrašnji zid pneumatika, kao i gumeno ispunjavanje rupe.
  •  Ne pokušavajte da popravljate pneumatike sa bušotinama na šari koje su dublje od 6 mm ili bilo koje bočne bušotine. Takođe, ne pokušavajte popravku pneumatika koji su istrošeni ispod 2/32" dubine šare gazećeg sloja.
  •  Oštećen pneumatik zamenite rezervnim pneumatikom – ali pre toga na rubu rezervnog pneumatika proverite tačan pritisak naduvavanja, ograničenja u pogledu brzine i pređene kilometraže. Svoje vozilo odvezite na pregled kod stručnjaka za pneumatike.
infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti oštećenja

Simptom: Linija preko šare gazećeg sloja

zoom 1920x1080 z1

Dijagnostika: Ishaban pneumatik

  • Svi pneumatici imaju liniju u vidu indikatora habanja na 2/32" preostale šare gazećeg sloja.
  • Kad je šara gazećeg sloja ishabana do ispod 2/32" ili kad možete da uočite liniju indikatora habanja na bilo kom delu pneumatika, to znači da je pneumatik ishaban i da je došlo vreme da bude zamenjen.

 

Rešenje:

Odvezite svoje vozilo na pregled kod stručnjaka za pneumatike. On će pomoću posebnog merača izmeriti koliko je još šare preostalo.

Koristite veb pretraživač za koji ne postoji podrška
Ovaj veb sajt ne podržava internet pretraživač koji koristite. Postoji mogućnost da pojedine funkcionalnosti ne rade kao što je predviđeno, što može dovesti do neobičnog ponašanja veb sajta prilikom njegovog pregledanja. Da biste u potpunosti iskoristili sve prednosti ovog veb sajta koristite ili nadogradite/instalirajte neki od sledećih interenet pretraživača