Ostali korisni predlozi i saveti

Šara gazećeg sloja pneumatika ne izleda najbolje
Šara gazećeg sloja pneumatika ne izleda najbolje
Simptom: Ishabanost na obe ivice

Dijagnostika: Nedovoljno napumpani pneumatici
- Ovim se šari gazećeg sloja smanjuje vek trajanja time što se povećava habanje na spoljnim ivicama (ili po obodu) pneumatika
- Dolazi do dodatnog zagrevanja koje smanjuje trajnost pneumatika i može dovesti čak i do pucanja pneumatika
- Kroz povećanje otpora kotrljanja smanjuje se ekonomičnost potrošnje goriva
Rešenje:
Dopumpajte pnumatik do visine odgovarajućeg pritiska vazduha (označen sa „psi” na meraču pritiska)
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.
Simptom: Habanje u središtu ili prekomerno habanje
Dijagnostika: Preterano napumpani pneumatici
- Središte šare podnosi najveći deo opterećenja i brže se haba od spoljnih rubova.
- Da biste ovo sprečili, pneumatike uvek proveravajte u hladnom stanju, pre same vožnje ili tri sata nakon završene vožnje.
Rešenje:
Koristeći merač pritiska ispumpajte vazduh iz pneumatika sve do vrednosti za „psi” koju preporučuje proizvođač vašeg vozila.
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.

Simptom: Neravnomerno habanje
Dijagnostika 1: Loša izbalansiranost trapa
Neravnomerno habanje prednjih ili zadnjih pneumatika znači da vam je potrebno balansiranje trapa.
Rešenje:
Mnoga današnja vozila opremljena su zadnjim vešanjem koje se može koristiti u cilju balansiranja trapa. Ako je ovo jedan od tih slučajeva, vašem vozilu će možda biti potrebno balansiranje prednjeg dela ili balansiranje za sva četiri točka, u zavisnosti od ispoljenih simptoma. Neka stručnjak za pneumatike pregleda vaše vozilo.
Dijagnostika 2: Problem prenaduvenih pneumatika
- Središte šare podnosi najveći deo opterećenja i brže se haba od spoljnih rubova.
- Da biste ovo sprečili, pneumatike uvek proveravajte u hladnom stanju, pre same vožnje ili tri sata nakon završene vožnje.
Rešenje:
Koristeći merač pritiska ispumpajte vazduh iz pneumatika sve do vrednosti za „psi” koju preporučuje proizvođač vašeg vozila.
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.
Simptom: Iskrzanost
Dijagnostika 1: Loša izbalansiranost trapa
Neravnomerno habanje prednjih ili zadnjih pneumatika znači da vam je potrebno balansiranje trapa.
Rešenje:
Mnoga današnja vozila opremljena su zadnjim vešanjem koje se može koristiti u cilju balansiranja trapa. Ako je ovo jedan od tih slučajeva, vašem vozilu će možda biti potrebno balansiranje prednjeg dela ili balansiranje za sva četiri točka, u zavisnosti od ispoljenih simptoma. Neka stručnjak za pneumatike pregleda vaše vozilo.

Simptom: Nazubljene ivice i paperjaste ivice

Dijagnostika: Loše centriranje trapa
Ako trap vašeg vozila nije dobro centriran, ivice šare gazećeg sloja poprimaju nazubljen ili paperjast izgled. Ovo se javlja kao rezultat nepravilnog trljanja pneumatika o kolovoz.
Rešenje:
Vašem autu je najverovatnije potrebna odgovarajuća korekcija u centriranju trapa. Obratite se stručnjaku za pneumatike za pomoć
Simptom: Oštećenja
Dijagnostika: Oštećenje pneumatika koje zahteva popravku
- Većinu bušotina ili useklina nastalih od eksera dubine do 6 mm na šari mogu sanirati stručna lica za pneumatike koja će koristiti postupke koji su odobreni u ovoj delatnosti.
- Krpljenje na samom pneumatiku nije pouzdano i može biti opasno budući da se nakon bušenja mora pregledati i unutrašnjost samog pneumatika
Rešenje:
- Pravilna popravka radijalnog pneumatika (većina pneumatika je ovog tipa) podrazumeva postavljanje gumene zakrpe na unutrašnji zid pneumatika, kao i gumeno ispunjavanje rupe.
- Ne pokušavajte da popravljate pneumatike sa bušotinama na šari koje su dublje od 6 mm ili bilo koje bočne bušotine. Takođe, ne pokušavajte popravku pneumatika koji su istrošeni ispod 2/32" dubine šare gazećeg sloja.
- Oštećen pneumatik zamenite rezervnim pneumatikom – ali pre toga na rubu rezervnog pneumatika proverite tačan pritisak naduvavanja, ograničenja u pogledu brzine i pređene kilometraže. Svoje vozilo odvezite na pregled kod stručnjaka za pneumatike.

Simptom: Linija preko šare gazećeg sloja

Dijagnostika: Ishaban pneumatik
- Svi pneumatici imaju liniju u vidu indikatora habanja na 2/32" preostale šare gazećeg sloja.
- Kad je šara gazećeg sloja ishabana do ispod 2/32" ili kad možete da uočite liniju indikatora habanja na bilo kom delu pneumatika, to znači da je pneumatik ishaban i da je došlo vreme da bude zamenjen.
Rešenje:
Odvezite svoje vozilo na pregled kod stručnjaka za pneumatike. On će pomoću posebnog merača izmeriti koliko je još šare preostalo.
Ostali korisni predlozi i saveti