Šara gazećeg sloja pneumatika ne izleda najbolje

Simptom: Ishabanost na obe ivice

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti ishabanost obe ivice

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti ishabanost obe ivice

Dijagnostika: Nedovoljno napumpani pneumatici
  •  Ovim se šari gazećeg sloja smanjuje vek trajanja time što se povećava habanje na spoljnim ivicama (ili po obodu) pneumatika 
  •  Dolazi do dodatnog zagrevanja koje smanjuje trajnost pneumatika i može dovesti čak i do pucanja pneumatika
  •  Kroz povećanje otpora kotrljanja smanjuje se ekonomičnost potrošnje goriva
Rešenje:

Dopumpajte pnumatik do visine odgovarajućeg pritiska vazduha (označen sa „psi” na meraču pritiska)
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.

Simptom: Habanje u središtu ili prekomerno habanje

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti habanje u središtu

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti habanje u središtu

Dijagnostika: Preterano napumpani pneumatici
  •  Središte šare podnosi najveći deo opterećenja i brže se haba od spoljnih rubova.
  •  Da biste ovo sprečili, pneumatike uvek proveravajte u hladnom stanju, pre same vožnje ili tri sata nakon završene vožnje.
     
Rešenje:

Koristeći merač pritiska ispumpajte vazduh iz pneumatika sve do vrednosti za „psi” koju preporučuje proizvođač vašeg vozila.
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.

Simptom: Neravnomerno habanje

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti neravnomerno habanje

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti neravnomerno habanje

Dijagnostika 1: Loša izbalansiranost trapa

Neravnomerno habanje prednjih ili zadnjih pneumatika znači da vam je potrebno balansiranje trapa.

Rešenje:

Mnoga današnja vozila opremljena su zadnjim vešanjem koje se može koristiti u cilju balansiranja trapa. Ako je ovo jedan od tih slučajeva, vašem vozilu će možda biti potrebno balansiranje prednjeg dela ili balansiranje za sva četiri točka, u zavisnosti od ispoljenih simptoma. Neka stručnjak za pneumatike pregleda vaše vozilo.

Dijagnostika 2: Problem prenaduvenih pneumatika
  • Središte šare podnosi najveći deo opterećenja i brže se haba od spoljnih rubova.
  • Da biste ovo sprečili, pneumatike uvek proveravajte u hladnom stanju, pre same vožnje ili tri sata nakon završene vožnje.

 

Rešenje:

Koristeći merač pritiska ispumpajte vazduh iz pneumatika sve do vrednosti za „psi” koju preporučuje proizvođač vašeg vozila.
Vrednost odgovarajućeg pritiska vazduha potražite u uputstvu za korišćenje vozila ili psi vrednost potražite na proizvođačkoj nalepnici na vratima vozila.


Simptom: Iskrzanost

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti iskrzanost

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti iskrzanost

Dijagnostika 1: Loša izbalansiranost trapa

Neravnomerno habanje prednjih ili zadnjih pneumatika znači da vam je potrebno balansiranje trapa.

Rešenje:

Mnoga današnja vozila opremljena su zadnjim vešanjem koje se može koristiti u cilju balansiranja trapa. Ako je ovo jedan od tih slučajeva, vašem vozilu će možda biti potrebno balansiranje prednjeg dela ili balansiranje za sva četiri točka, u zavisnosti od ispoljenih simptoma. Neka stručnjak za pneumatike pregleda vaše vozilo.

Simptom: Nazubljene ivice i paperjaste ivice

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti nazubljenost

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti nazubljenost

Dijagnostika: Loše centriranje trapa

Ako trap vašeg vozila nije dobro centriran, ivice šare gazećeg sloja poprimaju nazubljen ili paperjast izgled. Ovo se javlja kao rezultat nepravilnog trljanja pneumatika o kolovoz.

Rešenje:

Vašem autu je najverovatnije potrebna odgovarajuća korekcija u centriranju trapa. Obratite se stručnjaku za pneumatike za pomoć

Simptom: Oštećenja

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti oštećenja

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti oštećenja

Dijagnostika: Oštećenje pneumatika koje zahteva popravku
  •  Većinu bušotina ili useklina nastalih od eksera dubine do 6 mm na šari mogu sanirati stručna lica za pneumatike koja će koristiti postupke koji su odobreni u ovoj delatnosti.
  •  Krpljenje na samom pneumatiku nije pouzdano i može biti opasno budući da se nakon bušenja mora pregledati i unutrašnjost samog pneumatika
Rešenje:
  •  Pravilna popravka radijalnog pneumatika (većina pneumatika je ovog tipa) podrazumeva postavljanje gumene zakrpe na unutrašnji zid pneumatika, kao i gumeno ispunjavanje rupe.
  •  Ne pokušavajte da popravljate pneumatike sa bušotinama na šari koje su dublje od 6 mm ili bilo koje bočne bušotine. Takođe, ne pokušavajte popravku pneumatika koji su istrošeni ispod 2/32" dubine šare gazećeg sloja.
  •  Oštećen pneumatik zamenite rezervnim pneumatikom – ali pre toga na rubu rezervnog pneumatika proverite tačan pritisak naduvavanja, ograničenja u pogledu brzine i pređene kilometraže. Svoje vozilo odvezite na pregled kod stručnjaka za pneumatike.

Simptom: Linija preko šare gazećeg sloja

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti oštećenja linija preko šare gazećeg sloja

infografički objekt automobila za uređivačku celinu korisni predlozi i saveti oštećenja linija preko šare gazećeg sloja

Dijagnostika: Ishaban pneumatik
  • Svi pneumatici imaju liniju u vidu indikatora habanja na 2/32" preostale šare gazećeg sloja.
  • Kad je šara gazećeg sloja ishabana do ispod 2/32" ili kad možete da uočite liniju indikatora habanja na bilo kom delu pneumatika, to znači da je pneumatik ishaban i da je došlo vreme da bude zamenjen.

 

Rešenje:

Odvezite svoje vozilo na pregled kod stručnjaka za pneumatike. On će pomoću posebnog merača izmeriti koliko je još šare preostalo.

 

Potrebna vam je dodatna pomoć?