r3a1 header def

Šta da uradim sa ispumpanom gumom?

Korisni predlozi i saveti

Ako je vaša guma ispumpana, razlozi za to mogu biti brojni. Gubitak pritiska u gumi često se javlja kao rezultat bušenja gume ili oštećenja ruba gume, ali među razlozima mogu biti ispuštanje ventila, poklopac ventila ili čak i sam točak. Dakle, šta treba učiniti kad dođe do ispumpavanja gume?

Prelazimo odmah na stvar.

Kako da znam da li je guma ispumpana zato što se možda probušila?

Kod ispumpane guma moguće je da je došlo do bušenja gume. Bušenje gume su mogli da prouzrokuju ekser, oštar strani predmet preko koga je guma prešla u vožnji, udarac u rub gume ili ventil koji ispušta.

Znakovi koji ukazuju na to da je guma izbušena:

  • Sporo ili teško upravljanje;
  • Očigledno povlačenje automobila u stranu kad se sporo kreće;
  • Konstantno povlačenje u jednom pravcu;
  • Povećana buka iz jedne gume pri naglom skretanju;
  • Upozorenje u sistemu za praćenje pritiska u gumama;
  • Dok mu prilazite, automobil ne izgleda kao da je u ravni sa zemljom;
  • U kontaktu sa zemljom guma deluje izobličeno.
     
46129044 m

U tom slučaju se preporučuje da zamenite svoju gumu (ili da vam je neko zameni), a da izbušenu gumu odnesete na proveru stručnom licu. 

Da li je bezbedno voziti sa ispumpanom gumom?

Nije. Svako bušenje gume, bez obzira na veličinu, mora da proveri stručno lice. Oštećenu gumu nije bezbedno napumpavati jer se time rizikuje da dođe do njenog pucanja i sa tim povezanog brzog izduvavanja dok se nalazite u njenoj neposrednoj blizini. Vožnjom sa oštećenom gumom dovodite sebe, svoje putnike i druge učesnike u saobraćaju u rizičnu situaciju jer se automobilom ne može normalno rukovati, a može doći i do pucanja gume.

map search desktop

Brzo pronađite prodavnicu pneumatika blizu vas

Traži prema
Adresa, grad ili poštanski broj
Automobil
  • Automobil
  • Motor
Pronađi me
Traži

Oštećenje ruba gume

Manja oštećenja šare gazećeg sloja, daleko od oboda i ruba gume najčešće se mogu popraviti.

Međutim, kad to bušenja ili kidanja dođe u blizini ruba gume ili na samom rubu, manje popravke nisu moguće. U takvim slučajevima, kako bi se osigurala upotrebljivost gume, mora se pribeći popravci ruba, koja se označava kao velika popravka, jer se time obezbeđuje dovoljno ojačanje ruba kako bi on ostao fleksibilan. Ova vrsta popravke često nije isplativa za gumu za putnički automobil, a ni mnogi prodavci guma ne poseduju neophodnu opremu za to.

Stoga je poželjnije da svoju gumu zamenite novom.

Popravke guma za automobile treba da obavljaju samo stručna tehnička lica. Lice koje popravlja gume iz brojnih razloga može odbiti da vam gumu popravi, recimo ako posumnja da je automobil vožen sa nedovoljno napumpanom gumom.

Postoje i brojni drugi razlozi zbog kojih se neka guma ne može popraviti. Ako uočite neku od niže navedenih karakteristika, vašu gumu nije moguće popraviti i stoga je treba zameniti:

  • Manje od 1,6 mm dubine šare gazećeg sloja u središnjih ¾ širine šare gazećeg sloja;
  • Oštećenje venca ili strukturalno oštećenje ili istanjenost, uključujući unutrašnju koroziju izazvanu probijanjem vlage kroz usekline na gumi.
  • Propala gumena smeša;
  • Veći broj prethodnih bušenja.

Moja guma je ispumpana ali nije izbušena niti je oštećena

U tom slučaju, možda je reč o ventilu koji ispušta ili točku ili vaša guma možda zahteva redovnije održavanje. Sasvim je prirodno da gume s vremenom delimično izgube pritisak. U sklopu redovnog praćenja, pritisak naduvavanja se periodično može povećavati, pod uslovom da ovaj pritisak nije u toj meri smanjen da je doveo do oštećenja gume.

Preporučuje se da se pritisak naduvavanja gume proveri najmanje jednom mesečno i pre svakog dužeg putovanja. Takvim praćenjem može se ustanoviti da li dolazi do promena u pritisku u gumama koje zahtevaju dalje ispitivanje.

tyre pressure

Međutim, ako se na vreme ne otkloni, gubitak pritiska može dovesti do izrazito nenapumpanih guma, što sa svoje strane donosi brojne rizike:

  • Nedovoljna napumpanost guma skraćuje životni vek šare gazećeg sloja načelno kroz povećanje stepena ishabanosti, a posebno na spoljnim ivicama (ili obodu) gume;
  • Nedovoljna napumpanost guma može takođe uzrokovati preterano savijanje i preterano zagrevanje gume, čime se povećava stepen istrošenosti gumene smeše i takođe narušava konstrukcija gume;
  • Nedovoljna napumpanost guma može uticati na rukovanje i performanse, na primer, u slučaju naglog kočenja, posebno po vlažnom vremenu;
  • Nedovoljna napumpanost guma dovodi do povećanja potrošnje goriva kroz povećanje otpora kotrljanja gume, a to znači češće posete benzinskim stanicama i veće račune za gorivo.


Kako biste izbegli sve ove probleme, važno je redovno proveravati pritisak u gumama, bez obzira na vrstu vozila koje vozite.

Kod kojih guma se može sprečiti bušenje?

Mišlenove gume kod kojih je korišćena tehnologija Selfseal® onemogućavaju gubitak pritiska do koga dolazi usled bušenja šare gazećeg sloja i trenutno zaptivaju izbušene delove šare koji su manji od 6 mm u prečniku. Ovim se guma štiti u ograničenom vremenskom periodu sve dok ne bude stručno popravljena.

Gume MICHELIN ZP se prepoznaju na osnovu logotipa ZP na svom rubu. One imaju ojačan rub koji u slučaju gubitka pritiska u određenom vremenskom periodu pruža potporu opterećenju.

Uz gume MICHELIN ZP možete nastaviti vožnju, ali najviše brzinom od 80 km/h i najviše još 80 kilometara, sve dok ne pronađete vulkanizera ili prodavca guma kako biste popravili ili zamenili gumu. Ako je izbušeno više od jedne gume, vožnju ne treba nastaviti.

Dodatne informacije o gumama koje omogućavaju vožnju i kad su izbušene.

Koristite veb pretraživač za koji ne postoji podrška
Ovaj veb sajt ne podržava internet pretraživač koji koristite. Postoji mogućnost da pojedine funkcionalnosti ne rade kao što je predviđeno, što može dovesti do neobičnog ponašanja veb sajta prilikom njegovog pregledanja. Da biste u potpunosti iskoristili sve prednosti ovog veb sajta koristite ili nadogradite/instalirajte neki od sledećih interenet pretraživača