Srbija

Održavanje Pneumatika

Proveravajte pritisak vazduha u pneumaticima najmanje jednom mesečno

Michelin 27 јан 2011

Pritisak vazduha u pneumaticima

Obavezno poštujte vrednosti pritiska koje preporučuje proizvođač jer su one prilagođene vašem vozilu. Tako ćete poboljšati performanse vaših pneumatika i vašu sigurnost.

Pneumatik prirodnim putem gubi pritisak vazduha, a isti je promenljiv zavisno od temperature. Iz tog razloga se preporučuje provera pritiska vazduha u pneumaticima najmanje jednom mesečno i pre odlaska na duže putovanje. Obavezno proverite i rezervni točak.

U protivnom može doći do smanjenja performansi prianjanja na tlo i povećanja zaustavnog puta i potrošnje goriva. Osim toga, brže će se oštetiti pneumatici i naplatci, a to znači da će im i vek trajanja biti kraći.

Preporučene vrednosti pritiska često su različite za prednje i zadnje pneumatike. Ako niste sigurni na koju vrednost pritiska trebate napumpati pneumatike, ili želite saznati kako možete proveriti vrednost pritiska u pneumaticima, sledeći redovi teksta sigurno će vas zanimati. Možete ostvariti mnogo veće uštede od samo troškova zamene pneumatika.

Kad ste poslednji put proverili svoje pneumatike?

Sećate li se kad ste poslednji put proverili pritisak u pneumaticima?  Ne sećate se?
Premalo napumpani  pneumatici opasni su jer je držanje na putu slabije i može biti ugrožena vaša bezbednost.
Provera pritiska u pneumaticima jednostavna je i besplatna radnja koja može povećati vašu bezbednost.

Vožnja s neispravnim pritiskom u pneumaticima može uticati na ponašanje vozila i ozbiljno ugroziti vašu sigurnost, pa čak i uzrokovati nezgode u kojima može biti ugrožen i vaš život.

Ako su vaši pneumatici premalo ili previše napupani da bi se mogli smatrati opasnima, biće korisno za vas da pročitate ovaj članak.

Niste sigurni da li je pritisak ispravan za vaše vozilo? Gde možete pronaći informacije o tome?

Ispravan pritisak za vozilo obično se nalazi u priručniku vozila.
Ta informacija takođe može biti navedena u unutrašnjosti vozila (na vratima vozača, na kućištu osigurača ili sa unutrašnje strane na vratancima rezervoara goriva).

U većini slučajeva, navedene su dve različite vrednosti pritiska:

  • za "normalne" uslove vožnje
  • za opterećeno vozilo (osobama ili nekim dodatnim teškim teretom)

Kako biste proverili vrednost pritiska u pneumaticima, potrebni su vam manometar ili standardna oprema za pumpanje koja je raspoloživa u većini servisnih radionica koje prodaju pneumatike ili na benzinskim pumpama.

Ovde dole pogledajte kako pritisak u pneumaticima može uticati na sigurnost:

DUGI VEK TRAJANJA
Vožnja s premalo napumpanim  pneumaticima smanjuje nivo izdržljivosti pneumatika, dovodi do njihovih oštećenja pa čak i do potpunog pražnjenja pneumatika.
Pneumatici manje napumpani za preko 0,5 bara = OPASNO

DRŽANJE PUTA
S premalo napumpanim pneumaticima smanjena je preciznost u krivinama.
Premala napumpanost = slabije držanje na putu

AKVAPLANING
Ako je pneumatik premalo napumpan, 30% manje od preporučene vrednosti, postoji opasnost od većeg akvaplaninga.
Premala napumpanost = opasnost od većeg akvaplaninga

KOČENJE
Premalo napumpani pneumatici povećavaju zaustavni put vozila
Premala napumpanost = veći zaustavni put

POTROŠNJA GORIVA

Premala napumpanost povećava otpor gazećeg sloja, a time i potrošnju goriva.
Premala napumpanost = veća potrošnja goriva

Vrednost pritiska u pneumaticima proveravajte (pritom ne zaboravite rezervni točak) najmanje jednom mesečno ili pre svakog dužeg putovanja.

 

Održavanjem ispravne vrednosti pritiska u pneumaticima, smanjićete troškove korišćenja pneumatika.
Premalo napumpani pneumatici se preterano zagrevaju, troše više goriva i brže se habaju.
Isto tako, previše napumpani pneumatici smanjuju vek trajanja pneumatika, prianjanje na tlo i držanje u krivinama.

  • TROŠENJE. Broj kilometara koje mogu preći značajno je manji kod premalo napumpanih pneumatika.
  • POTROŠNJA GORIVA I EMISIJA CO2. Premalo napumpani pneumatici povećavaju potrošnju goriva, a time i emisiju CO2.
Pneumatik prirodnim putem gubi pritisak (otprilike 0,06 bara mesečno).
Gubitak pritiska mogu značajno ubrzati drugi izvori propuštanja usled:
  • pucanja pneumatika
  • propuštanja na ventilu koji se mora zameniti svaki put prilikom zamene guma.
  • neispravne kapice ventila, koja je nužna za dobru zaptivnost.
  • promena na naplatku koji se mora očistiti prilikom svake montaže pneumatika.

• Poštujte savete proizvođača automobila koji se odnose na uslove upotrebe (dozvoljeno opterećenje, brzina, itd.).
• Vrednosti pritiska proveravajte na hladno (nakon što se pneumatici nisu vozili u protekla 2 sata ili nakon što je s pneumaticima pređeno manje od 3 km pri maloj brzini vožnje).
• Ako pritisak proveravate dok su pneumatici zagrejani, dodajte 0,3 bara na vrednost pritiska koju preporučuje proizvođač automobila. Ponovno proverite vrednost na hladno.
• Nemojte podešavati vrednost pritiska dok su pneumatici zagrejani.
• Čak i ako su pneumatici napunjeni  azotom, vrednosti pritiska i opšte stanje pneumatika moraju se redovito proveravati.

Ispravno napumpan pneumatik poboljšava sigurnost, obezbeđuje uštedu goriva i manje zagađuje okolinu.

* Interna ispitivanja kompanije MICHELIN

PRONAĐI PRAVE MICHELIN PNEUMATIKE

Preuzmite preporuke unosom detalja vozila ili dimenzije pneumatika i navođenjem potreba u vožnji.

Vaši nedavno pregledani članci

Nema vaših nedavno pregledanih članaka

  • automobil
  • 4x4 / suv
  • kombi/kamp-vozilo
Loader