Srbija

Održavanje Pneumatika

Neprijatelji pneumatika

Michelin 18 мај 2010

Neprijatelji pneumatika

Postoje tri glavna neprijatelja pneumatika: fizički, spoljni i ljudski faktor. Uobičajeni neprijatelji su i: pritisak napumpavanja, razni predmeti na putu, dubina pneumatika, vremenski uslovi, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina itd.  Sa toliko neprijatelja koji prete pneumaticima, gotovo je nemoguće tačno predvideti vek trajanja pneumatika. Michelin pneumatici dizajnirani su za prelazak hiljade milja više. Ako se pravilno ne održavaju brže će se trošiti i oštetiti, a možda će postati i nesigurni za vožnju.

Ukratko o tri glavna neprijatelja pneumatika:

 

 

Fizički faktor

  • Starost.
  • Trošenje i oštećenje (puknuća, posekotine, udarci, napukline na gazećem sloju/gumi bokova, neravnine i ispupčenja, itd).
  • Prelazak preko rupa, udarci u rub ivičnjaka, prelazak preko ležećih policajaca itd.

Trošenje i oštećenjeStarost

Ljudski faktor

Environments
Neredovno kontrolisanje istrošenosti i oštećenja pneumatika.
• Neodržavanje ispravne vrednosti pritiska u pneumaticima:
• Premalo napumpani pneumatici
• Previše napumpani pneumatici.
• Ponovno napumpavanje pneumatika nakon vožnje s praznim ili jako ispumpanim pneumatikom.
• Neredovna kontrola dubine gazećeg sloja.
• Pneumatici nisu zamenjeni nakon dosezanja zakonom propisane minimalne dubine gazećeg sloja.
• Korišćenje rezervnog točka različitih dimenzija pri brzinama većim od 80 km/h.
• Neprimećivanje promena u dinamičkim performansama, poput gubitka pritiska, buke ili vibracija.
• Kombinovanje različitih vrsta pneumatika.
• Pneumatik nije pregledao vulkanizer
• Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.
• Stil vožnje.
• Stambene prikolice i prikolice:
• Korišćenje pneumatika različitih vrsta i dimenzija.
• Pneumatici na prikolici i stambenoj prikolici nisi napumpani na višu vrednost pritiska.
• Prilikom vuče: zadnji pneumatik na vozilu koji vuče nije jače napumpan.
• Prilikom zamene pneumatika bez unutrašnjih guma (tubeles) nije zamenjen ventil pneumatika.
• Popravke pneumatika obavljaju se kod kuće umesto kod vulkanizera.
• Stalno sami obavljate popravke i ne odlazite kod vulkanizera.
• Privremena rešenja smatrate trajnim rešenjima.
• Korišćenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim točkovima ili točkovima na kojima su napravljene prepravke.
• Korišćenje neusklađenih dimenzija točka i naplatka.
• Sami skidate i/ili postavljate pneumatik umesto da to za vas učini vulkanizer.
• Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamene.
• Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač fabrički postavio na vozilo.
• Korišćenje neodobrenih zaptivaka.
• Korišćenje letnjih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.
• Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika

 

Spoljni faktor

• Ekstremne temperature.
• Kiša, led, sneg.
• Ulje i mast.

PRONAĐI PRAVE MICHELIN PNEUMATIKE

Preuzmite preporuke unosom detalja vozila ili dimenzije pneumatika i navođenjem potreba u vožnji.

Vaši nedavno pregledani članci

Nema vaših nedavno pregledanih članaka

  • automobil
  • 4x4 / suv
  • kombi/kamp-vozilo
Loader