Srbija

Vodič Za Kupovinu Pneumatika

Šta je iza novih nalepnica na pneumaticima: ko procenjuje pneumatike i kako?

Michelin 31 мај 2012

novim etiketama


Novi EU zakon nalaže da će svi pneumatici prodati u Evropi nositi posebnu etiketu koja ocenjuje performanse pneumatika. Na prvi pogled, ona će rangirati pneumatike po potrošnji goriva, sposobnosti kočenja na mokrim putevima i spoljašnjem nivou buke. Zato od 1. novembra 2012, imaćemo novi način da uporedimo pneumatike prilikom kupovine. Ali ko procenjuje pneumatike i kako?

Novi zakon o etiketiranju pneumatika ima 3 cilja: da se poboljša bezbednost na putevima, da se smanji potrošnja goriva, a samim tim i efekat staklene bašte, kao i da smanji nivo buke u saobraćaju.

 

Ocenjivanje zajedničkim standardom

Širom Evrope, svaki proizvođač ili uvoznik ima odgovornost da klasira svoje pneumatike u skladu sa strogim sistemom testiranja. Ova samo-sertifikacija ima za cilj da obezbedi konzistentno, pouzdano ocenjivanje da bi mi kao potrošači, mogli da budemo u stanju da pouzdano uporedimo različite pneumatike i brendove. Svaka evropska zemlja članica se obavezala na poštovanje sistema testiranja.

1. Kako izmeriti potrošnju goriva?

Kada se vaši pneumatici kotrljaju, javlja se stepen otpora koji ima uticaj na potrošnju goriva. Drugim rečima, otpor kotrljanja je energija koju vaši pneumatici gube posle bilo koje pređene razdaljine. Ako vaši pneumatici imaju NIZAK otpor kotrljanja, pružiće vam VEĆU uštedu goriva.

Test: pneumatik se testira na površini koja se okreće pod normalnim uslovima da bi se videla prosečna potrošnja. Test simulira vožnju  80 km/h sa teretom koji je ekvivalent 80% indeksa opterećenja pneumatika.



>>Više o novim etiketama

2. Kako se meri kočenje na mokrom putu?

Ovaj test se radi sa vozilom pri normalnim uslovima utvrđeni zakonom: naime,
temperatura, stanje površine puta, dubina vode i brzina.
Uslovi testiranja, prema evroskoj kategorizaciji su:
. Zimski pneumatici testirani između 2° i 20°C
. Letnji pneumatici testirani između 5° i 35°C
. Dubina vode između 0,5 i 1,5 mm
. Kočenje se obavlja na 4 pneumatika sa ABS-om između 80 i 20 km/h

Kako Michelin testira: izabrali smo da obavljamo testiranje pod uslovima koji su najbliži pravim Evropskim uslovima vožnje. To znači:
U nameri da odgovori potrebama klijenata, Michelin obavlja sva svoja testiranja na vlažnim putevima, u uslovima u kojima se najčešće nalaze evropski vozači.
• Oko 20°C za letnje pneumatike putničkih i poluteretnih vozila.
• Oko 7°C za zimske pneumatike putničkih i poluteretnih vozila.
• Između 7°C i 25°C za pneumatike teretnih vozila (koji se koriste leti i zimi)

Pošto nije moguće isprobati svaki pneumatik na tržištu u istim uslovima, svi testovi se sprovode pored “referentnih” pneumatika. Na ovaj način, ocean koja se daje svakom pneumatiku uvek je dobijena sa istim referentnim pneumatikom.

>>Više o novim etiketama

3. Kako se meri spoljnja buka pneumatika?

Za spoljnju buku pneumatika, performanse pneumatika se mere u decibelima (dB).

Test: Mikrofon se nalazi na ivici staze za merenje nivoa zvuka kada test vozilo prolazi 80 km/h



>> Više o novim etiketama

Šta je drugo važno pri izboru pneumatika?

Etiketiranje je dobar početak, ali druga 3 faktora performansi su podjednako važna za vas:
Trajnost pneumatika: trajniji pneumatik košta manje na duge staze. Pravi pneumatik vam može dati više od godinu dana dodatne vožnje u poređenju sa drugim pneumatikom.
Prianjanje na putu u krivinama: 25% nesreća(2) se dešava u krivinama.
Suvi put: 70% nesreća(2) se dešava na suvim putevima.

Pogodite ko pravi pneumatike sa svim performansama koje su bitne…
Preko 120 godina, naši inžinjeri su osmišljavali i usavršavali pneumatike koji nam pružaju ove bitne faktore, kao i 3 faktora koji se nalaze na novim etiketama. Sa Michelin-om, možete uživati u optimalnom balansu faktora performansi – bez kompromisa.

>>Otkrijte kakve pogodnosti pružaju Michelin pneumatici

(1)Performanse merene u skladu sa metodama ispitivanja koje su utvrđene propisom CE 1222/2009. European Commission’s Impact Assessment SEC (2008) 2860.
(2)Verkehrsunfallforschung (VUFO) i Tehnički Univerzitet u DRezdenu: 10,000 analiziranih nesreći za 10 godina.

Vidite nove Evropske propise

PRONAĐI PRAVE MICHELIN PNEUMATIKE

Preuzmite preporuke unosom detalja vozila ili dimenzije pneumatika i navođenjem potreba u vožnji.

Vaši nedavno pregledani članci

Nema vaših nedavno pregledanih članaka

  • automobil
  • 4x4 / suv
  • kombi/kamp-vozilo
Loader