PNEUMATICIPNEUMATICI SAVETISAVETI PRODAVCIPRODAVCI

O Pneumaticima

Ne sudite o knjizi po izgledu korica.

Michelin 18 мај 2010

Struktura pneumatika

Na prvi pogled, pneumatik je samo crn, okrugao predmet s rupom na sredini. Ali, ako pogledate ispod površine videćete da je on nešto sasvim drugo.

MICHELIN pneumatik je složen proizvod visoke tehnologije koji se sastoji od nekoliko sastavnih delova za čiju se proizvodnju koriste različite sirovine, a ti sastavni delovi ključni su za vašu sigurnost i efikasan rad vašeg vozila.

Sastav gume iste vrste pneumatika može biti različit. Svaki materijal ima vrlo različita svojstva, pa je prilikom njihove proizvodnje potrebna velika preciznost. Svaki deo pomno se dizajnira u skladu sa potrebama fleksibilnosti, snage, držanja puta itd. Koristi se i velika količina metalnih i sintetičkih žica i užadi.

Struktura pneumatika

Od čega se sastoji pneumatik?

Pneumatik se sastoji iz mnogo slojeva:

1. Unutrašnji sloj

Ovaj sloj nepropusne sintetičke gume moderan je ekvivalent unutrašnjoj gumi napravljen od nepropusne gume. Proveravajte pritisak u gumama svaki mesec, jer tokom vremena može doći do ispuštanja vazduha.

2. Karkasna tekstilna platna

Napravljen je od tankih, tekstilnih vlakana zalepljenih u gumu, a koje su položene u ravnim linijama i između gume. Ove žice uveliko određuju snagu pneumatika i pomažu mu da podnosi opterećenje: ima oko 1400 žica, a svaka od njih može podneti opterećenje od 15 kg.

3. Donji deo stope

To je područje kojim se guma pneumatika hvata na metalni naplatak. Snaga motora i kočiona sila prenose se od naplatka pneumatika do dodirne površine s tlom. Dodirna površina s tlom nije veća od ljudske ruke.

4. Žice stope

One su dobro učvršćene na naplatak točka za osiguranje maksimalne snage. Svaka žica može podneti opterećenje do 1800 kg a da ne pukne. Ima ih osam za svaki automobil, po dva na svakom pneumatiku. To je ukupno masa snage od 14.400 kg; a automobil u proseku teži oko 1.500 kg.

5. Bok

Štiti pneumatik od udaraca u trotoar, rupe na putu itd. Na ovoj snažnoj, zaštitnoj gumenoj bočnoj strani nalaze se i oznake s važnim informacijama o vašem pneumatiku.

6. Karkasno čelično platno

Ovaj sloj karkase, koji uveliko određuje snagu pneumatika, sastavljen je od vrlo tankih, otpornih, čeličnih žica koje su zalepljene u gumu. MICHELIN je usavršio lepljenje, koje je apsolutno nužno za vašu sigurnost. To znači da je pneumatik otporan na naprezanje i opterećenja kojima je izložen u krivinama i koji se ne povećavaju usled okretanja pneumatika. Takođe je dovoljno fleksibilan da amortizuje iskrivljenja prouzrokovana grbama, rupama i drugim preprekama na putu.

7. Zaštitno platno

Ovaj sloj ponekad se naziva i "nulti" pojas, a važan je jer smanjuje trenje prilikom zagrevanja i štiti pneumatik od deformacija pri vožnji velikim brzinama. Kako bi se sprečilo rastezanje pneumatika, ojačane najlonske žice položene su u sloj gume i oko ruba pneumatika.

8. Gazeći sloj

Budući da je dodirna površina s tlom, deo gazećeg sloja koji dodiruje put, veličine ljudske ruke, gazeći sloj napravljen je tako da bude otporan na različita naprezanja. Takođe dobro prianja na sve vrste površina, otporan je na trošenje i abraziju i pritom se minimalno zagreva. Za tako nešto bilo je potrebno uložiti puno truda.
Dakle, kao što vidite ova složena struktura puno je više od običnog, crnog predmeta s rupom na sredini.

PRONAĐI PRAVE MICHELIN PNEUMATIKE

Preuzmite preporuke unosom detalja vozila ili dimenzije pneumatika i navođenjem potreba u vožnji.

  • AUTOMOBIL
  • SUV - 4X4
  • KOMBI - KAMPER
Loader